Serwisowanie samochodów w firmie: ASO czy serwis nieautoryzowany? [notka PR]

RedakcjaZaktualizowano 
Serwisowanie samochodów w firmie: ASO czy serwis nieautoryzowany? [notka PR]<br>
Serwisowanie samochodów w firmie: ASO czy serwis nieautoryzowany? [notka PR]
Samochód powinien być serwisowany najlepiej, jak to możliwe – z tym zgodzi się każdy. Dotyczy to zwłaszcza aut, które rocznie pokonują kilkadziesiąt bądź kilkaset tysięcy kilometrów, często w bardzo trudnych warunkach – jak niektóre samochody firmowe. Czy zatem powinno się serwisować samochody w niezależnych serwisach, czy w ASO, czyli Autoryzowanej Stacji Obsługi? Źródło: http://www.toyota.pl/

Kiedy niezależny serwis?

Nieautoryzowane serwisy są zwykle tańsze, choć nie dają żadnej gwarancji ani fachowości, ani rzetelności. Jeśli znamy osobiście mechanika, o którym wiemy, że jest bardzo dobrym fachowcem i do którego mamy całkowite zaufanie – mamy pewność, że zawsze będzie działał w naszym najlepszym interesie. Taki mechanik jest na wagę złota i trzymajmy się go. Jednak poleganie na przypadkowym serwisie może przynieść opłakane skutki - dla naszej kieszeni i dla naszego bezpieczeństwa.

Dlaczego ASO?

Serwisowanie samochodów w ASO daje przede wszystkim pewność, że naprawą zajmie się wykwalifikowany personel, zwykle posiadający szczegółową wiedzę o danej marce i znający na wylot specyfikę kolejnych jej modeli. Autoryzowane przez producentów samochodów serwisy, aby mieć przywilej reprezentowania danej marki, muszą spełniać naprawdę restrykcyjne warunki.

Autoryzowane serwisy mają również inną ogromną zaletę – system informatyczny, dzięki któremu zbierane są informacje o każdej przeprowadzonej naprawie w konkretnym samochodzie. Jeśli serwisujemy samochód w ASO, dane o wszelkich pracach zawsze znajdą się na jednym serwerze, niezależnie od tego, z którego punktu skorzystamy. Realna historia pojazdu bardzo często jest dodatkowym atutem w momencie, gdy firma decyduje się na sprzedaż auta.

Korzystanie z usług ASO to również pewność, że naprawy zostaną wykonane relatywnie szybko i z błyskawicznym dostępem do części zamiennych. Kolejną zaletą jest stosowanie głównie części oryginalnych, a nie zamienników, nierzadko gorszej jakości. Kosztuje to na pewno nieco więcej, ale w zamian daje wydłużoną gwarancję na naprawiany element.

W przypadku naprawy samochodu służbowego, kiedy na czas usuwania usterki auta potrzebny jest alternatywny środek transportu, ASO udostępni nam pojazd zastępczy. Takiej formy pomocy nie gwarantuje niestety każdy niezależny serwis.

Nie mamy też pewności, czy mechanicy z warsztatu zewnętrznego na pewno znają się na naprawie konkretnego modelu. Ich usługi często tylko pozornie będą tańsze – właściciele takich miejsc czasem wykorzystują klienta, na przykład korzystając podczas napraw z używanych części. W ASO takie sytuacje nie mają miejsca; na pewno nie bez pozwolenia klienta.

Gwarancja zadowolenia

Możemy też skorzystać z programu serwisowego oferowanego bezpośrednio przez producenta. Warto zatem zorientować się, kto na rynku wiedzie prym w tej kwestii. Pomocny może okazać się coroczny plebiscyt Fleet Award Polska, który koncentruje się na usługach i produktach dostępnych na rynku flotowym w Polsce. Corocznie podczas tej imprezy jest przyznawane kilkadziesiąt nagród w różnych kategoriach.

W 2014 roku w kategorii „Program serwisowy” wygrała Toyota wraz ze swoim programem Toyota Business Service. O zwycięstwie mówi Mirosław Sochacki, szef sprzedaży korporacyjnej polskiego oddziału producenta: „W kategorii Program Serwisowy nominowanych było bardzo wiele rozwiązań oferowanych przez czołowych graczy na rynku. Zwycięstwo Toyota Business Service jest potwierdzeniem, że to najlepszy tego typu program na rynku”.

Wybór rodzaju serwisowania samochodów w leasingu pozostaje oczywiście w indywidualnej decyzji każdego szefa firmy czy też fleet managera. Warto jednak stawiać na profesjonalne rozwiązania, szczególnie jeśli chodzi o samochody firmowe, których unieruchomienie przekłada się na konkretne straty. Przecież nikt nie chce, aby pozorna oszczędność odbiła się później wielką czkawką.

notka PR

 

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 17

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kuklusz

Podobnie jak poniżej moi przedmówcy ja także serwisuję samochód w serwisie autoryzowanym, w moim przypadku to serwis forda jest. Nie miałem z nimi jeszcze żadnych przykrych sytuacji, a jakośc usług jest bardzo dobra w stosunku do cen, które aso forda oferuje.

m
madżik

Jeżdżę wyłącznie do serwisu ASO forda, tam swojego focusa serwisuję. Nie interesuje mnie tam nic bo wszystkim zajmują się fachowcy. Dużo nie płacę, teraz robiłem tam przegląd dla aut 4+, jakoś 300 pln za to płaciłem, nie dużo.

a
antkurszewski

Ja z wyboru jeżdżę wyłącznie do serwisu autoryzowanego ASO Ford, nie mają wcale wysokich cen jak sie utarło swego czasu, za przegląd na lato przed wyjazdem w trasę zapłaciłem jakoś koło 50 pln - to wcale nie duża za świadomość i pewność bezpieczeństwa. 

w
wasztil

Czy ta diagnostyka jest stałą ofertą serwisu autoryzowanego forda, czy to po prostu jest aktualna jakaś promocja? 

L
Leszek

w serwisie forda zaproponowali mi takie diagnozowanie przy okazji wymiany opon, bardzo zadowolony jestem z ceny i jakości usługi jaką dało mi ASO. Finansowo nie odczułem tak bardzo jak się spodziewałem. 

ł
łapa

Zawsze korzystam z serwisu autoryzowanego, swojego focusa od nowości serwisuję w ASO. I to nie prawda, że w ASO jest tak bardzo drogo jak się mówi, bo np. robiłem diagnozę pojazdu, za którą zapłaciłem jakoś 90 złotych. Wcale nie dużo.

D
Dominik

Serwis samochodów w leasingu zawsze chyba jednak lepiej robić u dużych, zawsze łatwiej dochodzić swego w razie czego. Naprawa samochodu służbowego może się zdarzac przecież dużo częściej niż prywatnego, prawda? 

C
Czesław

Jak mi ASO Seata samochód polakierowało po stłuczce to nie wiem czy mam się śmiać, czy płakać... Źle dobrany kolor różni się na pierwszy rzut oka od reszty, ponadto jest matowy, nie wiem co za idiotów zatrudniają. Omijajcie szerokim łukiem!!!

A
Andrew

dawno nie czytałem takiego artykułu, tendencyjny, pełnego ogólników, nic nie wnoszącego swoim tekstem,

D
Dominik

Serwis samochodów w leasingu zawsze chyba jednak lepiej robić u dużych, zawsze łatwiej dochodzić swego w razie czego. Naprawa samochodu służbowego może się zdarzac przecież dużo częściej niż prywatnego, prawda? 

c
c4!!

taak ASO - nawet nie potrafią autoalarmu zamontować tak jak należy ! O poważnych naprawach to nawet nie wspomnę - a ceny to chyba z końca galaktyki -z kosmosu już mieli i były za niskie !
 

c
c4!!

Nie łudz się-  w dzisiejszych czasach nawet "rodzimi" oszukują .Takie teraz mamy czasy nie stety !

j
jojo

ASO- automatyczny serwis olewnictwa

M
Madzia800

Naprawa samochodu służbowegow, przebiegła pomyślnie polecam.

p
pk

prawda jest taka że w ASO nie ma MECHANIKÓW są wymieniacze części.
era mec haników skończyła się bardzo dawno temu, teraz płace tz doradców technicznych i "mechaników" uzależnione są od obrotu. Jasnym staje się fakt, że nie są oni zainteresowani naprawą zespołu bo w ten sposób nie wyrobią planu. Dodatkowo flotowi klienci często zostawiają "uszkodzone' części które można później puscić w dalszy obieg robiąc fuszkę poza ASO

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3