Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rys można uniknąć

Jarosław Sender
Eksperci radzą, by unikać częstych wizyt w automatycznych myjniach szczotkowych

Najlepiej samochód myć we własnym zakresie - zaleca Andrzej Borowski z firmy Blacharstwo i La¬kiernictwo Pojazdowe Jerzy Borowski w Białymstoku. - Co istotne, po każdej kąpieli auta, karoserię warto dobrze nawoskować. Dzięki temu lakier utrzyma swoją świeżość i będzie zabezpieczony przed promieniami słonecznymi, wodą i brudem. Warto robić to przynajmniej raz w miesiącu.

Brud trzeba usunąć

Ważne jest, aby karoserię przed każdym woskowaniem oczyścić z takich zabrudzeń jak przetopione drobinki asfaltu czy opiłki metalu wtopione w lakier. W sklepach jest wiele preparatów służących do tego. Pamiętajmy jednak, aby przed ich użyciem przeczytać instrukcję, która znajduje się na opakowaniu, nie stosować wielu preparatów naraz i nie nakładać ich w dużej ilości.

Jeżeli na karoserii znajdziemy rysy powstałe wskutek otarcia, możemy poradzić sobie z tym sami.

- Typowo domowym sposobem jest polerowanie powierzchni lakieru pastą polerską lub woskiem - mówi Tomasz Brynkiewicz z firmy S Plus.

W przypadku ciemnych karoserii trzeba zachować szczególną ostrożność, gdyż często można jeszcze bardziej zaszkodzić. Jeśli nie jesteśmy w stanie usunąć zarysowań, lepiej powierzmy auto fachowcom. Głębokie rysy wymagają dokładnego oczyszczenia powierzchni uszkodzonej do podkładu lakierniczego, a następnie położenie kilku warstw lakieru.

Nie za często

Rysy płytkie wiążą się przeważnie tylko z polerowaniem lakieru, ale pamiętajmy, że każda "polerka" zmniejsza jego warstwę. W związku z tym nie jest to czynność, którą można wykonywać bezustannie.

Aby uniknąć niespodzianek Andrzej Borowski radzi, by przed wyborem warsztatu lakierniczego wpierw przeprowadzić wywiad środowiskowy, co do fachowości danej firmy. Musimy liczyć się jednak z tym, że po wizycie w serwisie blacharsko-lakierniczym i po lakierowaniu całego elementu karoserii będzie można stwierdzić, iż dany element był naprawiany. Najprostszym urządzeniem do tego jest miernik grubości lakieru. Istnieją jednak zakłady, świadczące tzw. usługi Smart Repair, gdzie naprawy są wykonywane bez lakierowania całego elementu. Wówczas wykrycie uszkodzenia jest niemal niemożliwe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki