Rosyjska telewizja RT zakazana w Wielkiej Brytanii

Małgorzata Puzyr
Małgorzata Puzyr
Pixabay/islandworks
Udostępnij:
Telewizja RT, dawniej Russia Today, nie może nadawać w Zjednoczonym Królestwie. Brytyjski regulator, Ofcom, cofnął stacji koncesję na nadawanie.

Jak podkreślił Ofcom wiele trzeba, by w Królestwie stracić prawo do nadawania. Regulator uważa, że stacja nie jest w stanie stosować się do surowych brytyjskich przepisów, określających reguły bezstronności w radiu i telewizji. Powody są dwa. Po pierwsze, to związki RT z państwem. Po drugie - nowe rosyjskie prawo, które, zdaniem regulatora, w istocie zamienia niezależne dziennikarstwo w przestępstwo.

Brytyjski oddział RT zaczął nadawanie w październiku 2014 roku. Swój program jeszcze do niedawna miał tam Alex Salmond - lider partii Alba, niegdyś pierwszy minister Szkocji i lider kampanii niepodległościowej. Tuż po inwazji na Ukrainę pod naciskiem opinii publicznej, w tym obecnej liderki Szkockiej Partii Narodowej Nicoli Sturgeon, zawiesił swój program.

Parę lat temu często pojawiali się tam politycy lewego skrzydła Partii Pracy, w tym Seumas Milne, rzecznik jej ówczesnego lidera Jeremy'ego Corbyna. Seumas Milne za rosyjską aneksję Krymu winił ekspansję NATO na wschód. Byli też szeregowi konserwatyści, zwykle z prawego skrzydła ugrupowania: Crispin Blunt, Philip Davies czy Daniel Kawczyński. Ten ostatni oskarżał krytyków stacji o ignorancję i antyrosyjskie uprzedzenia. Po rosyjskim ataku chemicznym w Salisbury w 2018 roku tacy goście stali się jednak rzadkością.

Brytyjczycy od ponad dwóch tygodni i tak nie mogli oglądać stacji RT. Powód? Sankcje unijne, które uderzyły w operatora satelitarnego, rozsyłającego prokremlowski sygnał po całej Europie.

źródło: Polskie Radio 24

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Rosyjska telewizja RT zakazana w Wielkiej Brytanii - Polska Times

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Tygodnik Ostrołęcki
Dodaj ogłoszenie