Miasto Ostrołęka poinformowało, że zgodnie z harmonogramem do 26 stycznia powinny zostać dostarczone na plac budowy wszystkie elementy konstrukcji nośnej przeprawy.
Dlatego też kierowcy powinni uważać przy wjeździe na przeprawę zastępczą w godzinach porannych - wówczas na plac budowy będą dowożone materiały budowlane.
Stary most remontuje firma Strabag. W ramach przebudowy zostanie zdemontowana część nośna starego mostu, przyczółki i fragmenty głowic filarów.
Nowa konstrukcja będzie wykorzystywać dotychczasowe filary, wzmocnione i dostosowane do parametrów nowego ustroju nośnego.
Nowy most będzie szerszy od dotychczasowego, z dwumetrowej szerokości dwukierunkową ścieżką rowerową
Szerszy – półtorametrowy - będzie też chodnik dla pieszych. Obydwa szlaki komunikacyjne, dla pieszych i rowerzystów będą wykonane z kostki brukowej, zabezpieczone balustradami o wysokości 120 cm i półmetrowym pasem bezpieczeństwa z barierą odgradzającą od strony jezdni. Ta ostatnia będzie składała się z dwóch pasów ruchu o szerokości 3,5 metra każdy.
Prace mają się zakończyć na jesieni 2019 roku. Pierwotnie planowano, że kosztować będą ok. 20 mln zł, jednak w trakcie prac, że ta kwota urośnie do ponad 26 mln zł (więcej na ten temat tutaj).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?