Remont mostu kolejowego w Ostrołęce. Znamy termin. To część większej inwestycji – modernizacji linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele

Piotr Ossowski
Piotr Ossowski
Remont mostu kolejowego w Ostrołęce. Znamy termin. Trwa modernizacja linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele. W ramach tego zadania zostanie też przebudowany most przez Narew. Czy będą mogli z niego korzystać piesi? Kiedy rozpocznie się remont? Co z przebiegającą pod mostem drogą do Dzbenina?

Umowa na modernizację, nieużytkowanej od lat, linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele została podpisana w lipcu zeszłego roku. Inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, wykonawcą jej spółka-córka Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Wartość zadania: 314 mln zł.

Inwestycja jest wykonywana w formule „projektuj i buduj”, więc w pierwszych miesiącach od podpisania umowy na samej linii niewiele się działo. Jak jest teraz?

- Zakończono prace projektowe. Na placu budowy zgromadzone są materiały, w tym m.in. szyny, podkłady oraz kruszywo. Wykonawca pracuje na linii. Stary tor rozebrano już na odcinku prawie 40 km. Prace realizowane są zgodnie z harmonogramem, a stan epidemii obecnie nie ma wpływu na ich przebieg.

W najbliższych miesiącach będą kolejne prace związane z demontażem starych torów. Później, jeszcze w tym roku planowane są prace przy peronach

- poinformował nas Mirosław Siemieniec - rzecznik prasowy PKP PLK.

W ramach inwestycji zmodernizowanych zostanie 35 przejazdów kolejowo-drogowych. W tym dwa najważniejsze w Ostrołęce.

- Na przejeździe przy ul. Goworowskiej w Ostrołęce zamontowane zostaną sygnalizatory oraz rogatki. Podobnie będzie przy ul. Warszawskiej, gdzie przejazd będzie dodatkowo zabezpieczony i obsługiwany z nowego Lokalnego Centrum Sterowania w Ostrołęce - informuje rzecznik PKP PLK.

Wielu ostrołęczan najbardziej interesuje sprawa mostu kolejowego. Charakterystyczna konstrukcja kratownicowa zniknie z krajobrazu miasta. Co ją zastąpi? Na razie... nie wiadomo.

- Wyremontowane zostaną podpory obiektu oraz powstanie nowa konstrukcja przeprawy. Obecnie opracowywana jest dokumentacja projektowa - tłumaczy Mirosław Siemieniec.

I dodaje:

- Zakres projektu nie przewiduje udostępnienia mostu kolejowego dla pieszych. Przejazd drogą w kierunku Dzbenina ma być zachowany. Szczegóły będą uzgadniane z zarządcą drogi. Rozpoczęcie przebudowy mostu planowane jest na koniec 2020 roku. Zakończenie całej inwestycji przewidywane w 2022 roku.

Zobacz inne materiały

Przed nami rekordowa waloryzacja emerytur

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3