Pozycjonowanie - czym jest i dlaczego warto z niego korzystać?

.Zaktualizowano 
Jak w dzisiejszych czasach korzystamy z usług? Wpisujemy w wyszukiwarkę Google, to czego szukamy i z pierwszych wyników coś wybieramy. Klik i jesteśmy na czyjejś stronie. Nie ma co się oszukiwać, jeśli Twoja witryna nie będzie wysoko w wynikach, to nikt do niej nie zajrzy. Liczą się tylko wyniki u góry, a jeśli Ciebie w nich nie ma, to nie istniejesz w internecie.

Lekarstwem na to jest pozycjonowanie! Czym ono jest i dlaczego warto z niego korzystać? Pozycjonowanie stron Pozycjonowanie stron to proces, w którym wpływa się na poprawienie naszego wyniku na dane hasło w wyszukiwarce Google. Mówiąc prościej, wpływa ono na to, jak bardzo będziemy popularni w internecie. Pierwsza strona wyszukiwania mieści 10 wyników - jeśli się na niej nie znajdziemy, to praktycznie jesteśmy niewidzialni w internecie. Dlaczego? Bo właściwie nikt nie sprawdza kolejnych stron wyszukiwania...

Jak to działa? Przykładowo: prowadzimy sklep z obuwiem online, więc jak klient do nas trafi? Zwykle poprzez wpisanie do wyszukiwarki hasła w stylu: „sklep z butami”. Jeśli zadbaliśmy o to, aby wypozycjonować się na tę frazę, to dobra nasza. Jeśli klient zobaczy nas na pierwszej stronie, to jest bardzo duża szansa, że do nas zajrzy. Natomiast gdy jesteśmy na pierwszym miejscu mamy to prawie jak w banku! Czołowe miejsce to też budowanie wizerunku giganta. Co pomyśli osoba, widząc naszą firmę na pierwszym miejscu? „Muszą być dobrzy i mieć wielu klientów” lub „zainwestowali spore pieniądze w pozycjonowanie, są ekspertami”. Obie myśli są dla nas korzystne, bo wpływają pozytywnie na sprzedaż.

Zalety pozycjonowania Dlaczego warto korzystać z usług pozycjonerskich? Jest to najlepsza forma reklamy w internecie w celu przyciągnięcia do siebie potencjalnych klientów. Jeśli prowadzimy biznes w sieci, jest to obowiązkowe działanie. Mamy świadomość, że to wypali! Odpowiednie pozycjonowanie zawsze będzie przekładało się na wzrost zainteresowania. Nie jest to nachalna forma reklamy, która może zniechęcić do marki klientów (jak wciskane na ulicy ulotki). Wyjdźmy naprzeciw konkurencji, która już to robi, odbierając nam klientów. Zbudujmy wizerunek marki, która liczy się na rynku. Content marketing a pozycjonowanie Jedną z form przyciągania klientów na naszą stronę jest marketing treści (ang. content marketing). Polega on na tym, że pozyskujemy klienta dzięki wartościowym treściom, z których czerpie on jakiś zysk, zwykle jest to wiedza jak rozwiązać jakiś problem.

W większości to właśnie tego szukamy w internecie: lekarstw na nasze bolączki a content marketing ma za zadanie nam dostarczyć tych wiadomości, jednocześnie prezentując markę lub jej usługi. Najpopularniejsza forma budowy wizerunku dzięki tej strategi to umieszczanie wartościowych artykułów na blogu firmowym, dzięki którym buduje się wizerunek specjalisty w danej dziedzinie oraz wpływa się pozytywnie na ruch na stronie. Dla kogo pozycjonowanie stron? Jeśli działamy w internecie, to zawsze zyskamy na pozycjonowaniu. Większa ilość klientów trafiających do naszej oferty za pomocą wyszukiwarki Google fantastycznie wpływa na zwiększenie dochodów. Natomiast jeśli nie jesteśmy w sieci, to może warto rozważyć wejście do niej? Warto iść z duchem czasu i zaprezentować się z dobrej strony online. Szczególnie

jeśli chcemy trafić do młodych ludzi, którzy nawet przed zakupami w sklepie stacjonarnym sprawdzają opinię o produkcie w sieci. Proces długotrwały Pozycjonowanie nie jest czymś do odhaczenia jako zrobione i do zapomnienia. Jest to proces, który musi być ciągle prowadzony, gdyż konkurencja ciągle czyha, żeby wskoczyć wyżej w wynikach wyszukiwania stron giganta Google. Także też efekty nie będą widoczne od razu. Jest to proces długotrwały i dający najlepsze wyniki w długim okresie. Jenak można być pewnym, że inwestycja w pozycjonowanie strony zwróci się nam w przyszłości.

Kogo wybrać? Wybór ludzi, którzy zajmą się pozycjonowaniem dla nas, nie jest łatwy. Jeśli źle wybierzemy, to nie tylko możemy stracić pieniądze, ale także sprawić, że nasza strona będzie nielubiana przez Google przez zastosowanie u nas nieczystych praktyk, które zdyskwalifikują naszą witrynę. Dlatego warto wybrać kogoś, kto jest już dłużej na rynku i możemy zobaczyć jego wyniki. Jak najprościej sprawdzić, czy firma pozycjonerska jest dobra w tym, co robi? Prosto: sprawdźmy, na którym miejscu wyszukiwania Google się znajdują.

Tylko najlepsi z branży będą na czołowych miejscach. Najlepiej zaufać osobie szczupłej, gdy chcemy się odchudzać... Podsumowanie Więc czym jest pozycjonowanie? Jest dbaniem o to, byśmy byli wysoko w wynikach Google. Dlaczego warto to robić? Ponieważ jest to najlepsza forma reklamy w internecie. Dzięki niej pozyskamy zainteresowanie i klientów. Warto zwrócić uwagę na to, komu powierzymy pozycjonowanie naszej strony internetowej - szukajmy firmy ustabilizowanej na rynku, która może pochwalić się stałymi osiągnięciami. Miejmy na uwadze, że proces zmiany naszych wyników w Google pod dane frazy jest długotrwały i ciągły. Jeśli to zaniedbamy to, konkurencja wskoczy na nasze miejsce. Pamiętajmy, że jeśli jeszcze nie jesteśmy widoczni w sieci, to zawsze możemy to zmienić!

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

j
jedrzej

Dobre pozycjonowanie to pozycjonowanie na własnym zapleczu. Ja polecam Wild Moose Najlepsze pozycjonowanie z płatnością za efekt.

s
smarcin81

No i warto jeszcze dodać że reklama w wyszukiwarkach to nie tylko seo. Zostaje nam jeszcze przecież Adwords

s
smarcin81

Obecnie samo pozycjonowanie stron to już nie wszystko jeśli chodzi o marketing w wyszukiwarkach. Tutaj trzeba postawić przede wszystkim na mix wielu działań jednocześnie. Strona powinna być dobrze przygotowana oraz zoptymalizowana dla konkretnych słów kluczowych. Ważne jest także zadbanie o odpowiednie podejście do mediów społecznościowych, które obecnie zdobywają coraz większą ilość rynku. Do tego dochodzi  dbanie o wizerunek firmy w sieci. Mamy wiele czynników które będą sie przekładać na efektywność działania. 

Mierzenie wydajności działań można bardzo łatwo ogarnąć podpinając stronę do Google Analytics oraz Google Search Console. 

T
Tomek

To, że pozycjonowanie jest potrzebne wie chyba każdy. Problemem jest jak to zrobić dobrze. Tutaj szczególnie małe firmy nie mają łatwo. Klucz tkwi w tym, aby stosować różne rozwiązania i sprawdzać ich skuteczność. Oczywiście podstawa to zwiększenie ruchu na stronie, ale bardzo ważną rzeczą jest również możliwość mierzenia jak działania pozycjonujące pozyskują telefony od potencjalnych klientów. Takie miary można zebrać za pośrednictwem calltrackera. O czym wie jeszcze stosunkowo niewiele firm, ale coraz więcej zaczyna mierzyć skuteczność swoich działań.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3