- Chcemy wkrótce ruszyć, trwają ostatnie konsultacje co do godzin odjazdów w poszczególnych miejscowościach - poinformował starosta Stanisław Kubeł. - Gdybyśmy mieli pewność, że środki rządowe będą miały charakter stały, moglibyśmy się pokusić o stworzenie własnej firmy przewozowej. Mając do dyspozycji 5-6 autobusów, możemy to zadanie wykonać. Naszym zadaniem jest łączenie gmin między sobą i gmin z siedzibą powiatu. Jeśli nie wypali temat z przewoźnikami prywatnymi, możemy o tym pomyśleć. Wystarczyłyby trzy linie na północy i dwie na południu powiatu.
Czy to byłoby kosztowne dla powiatu? Nie aż tak bardzo, ale zapewne popsułoby rynek przewoźnikom prywatnym. Mówiłem im, że jeśli nie będziemy zadowoleni z ich usług, będziemy rozważać to rozwiązanie. Stać nas będzie na to
- podkreślił starosta Kubeł.
- Powiat lipnowski ma taką komunikację - powiedział radny Artur Kozłowski. - Starostwo odpowiada za realizację takiego zadania. Może warto byłoby odwiedzić ten powiat i podpatrzyć to rozwiązanie? Tam komunikacja już na siebie zarabia.
Przypomnijmy, na jakie trasy wnioski do Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych złożył powiat ostrołęcki: Ostrołęka-Myszyniec przez Baranowo, Ostrołęka-Łyse przez Jazgarkę i Wykrot; Ostrołęka-Czarnia Kadzidlańska przez Brzozówkę, Kadzidło i Golankę; Ostrołęka-Troszyn, przez Łątczyn, Kleczkowo, Piski, Choromany; Ostrołęka-Andrzejki-Tyszki przez Troszyn, Choromany, Piski.
Rząd dopłaca złotówkę do tzw. wozokilometra. Swoje wnioski składały też gminy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?