Powiat makowski. Uroczyste otwarcie mostu w Młodzianowie i odcinka drogi w Kalinowcu

Renata Jasińska
Renata Jasińska
Zarząd Dróg Powiatowych w Makowie Mazowieckim
Powiat makowski. W środę 25 lutego 2020 odbyło się uroczyste otwarcie mostu w miejscowości Młodzianowo oraz prawie dwukilometrowego odcinka drogi powiatowej Czerwonka – Krzyżewo – Jaciążek – Szlasy Bure w miejscowości Kalinowiec.

Most przebudowany został w ramach zadania inwestycyjnego pn. Kontynuacja programu przebudowy obiektów mostowych w powiecie makowskim: Przebudowa obiektu mostowego w miejscowości Młodzianowo w ciągu drogi powiatowej nr 2110W Młodzianowo – Płoniawy-Bramura – Łazy wraz z dojazdami.

Wartość całkowita robót budowlanych to 1 mln 661 tys. 221 złotych. Dofinansowanie ze środków rezerwy subwencji ogólnej stanowiło 50 proc. kosztów. Pozostała kwota to środki własne powiatu makowskiego.

W ramach przebudowy mostu i drogi wykonano:

  • przebudowę przyczółków, wykonanie nowej płyty pomostu, wykonanie nowych zabudów chodnikowych, wykonanie nowej nawierzchni,
  • montaż barier mostowych na zabudowach chodnikowych (72 mb),
  • montaż barier drogowych na dojazdach do mostu (332 mb),
  • przebudowę drogi powiatowej nr 2110W Młodzianowo – Płoniawy-Bramura – Łazy na odcinkach o łącznej długości 1,081 km , od skrzyżowania z droga krajową nr 57 do skrzyżowania z droga gminną w miejscowości Kobylinek

.

Most po przebudowie ma długość 46,3 metra, szerokość całkowita to 9,5 metra, jezdnia na moście - 6 metrów, chodniki mają po 1,5 metra, zaś szerokość nawierzchni drogi to 6 metrów.

W tym samym dniu otwarto również odcinek drogi powiatowej nr 2131W w miejscowości Kalinowiec (od oczyszczalni ścieków - do skrzyżowania z drogą powiatową Szczuki – Płoniawy-Bramura).

Wartość całkowita robót to 1 mln 93 tys. 443 złote. Inwestycja była dofinansowana w ramach FOGR, w kwocie 310 tys. zł. Pozostałą kwotę stanowiły środki własne powiatu makowskiego.

W ramach przebudowy drogi wykonano:

  • nawierzchnię jezdni o szerokości 6 metrów,
  • obustronne pobocza o grubości 8 cm z kruszywa łamanego
  • renowację rowów,
  • przepusty pod skrzyżowaniami z drogami bocznymi,
  • 15 zjazdów z kruszywa łamanego
  • wydłużono przepust pod koroną drogi
  • zamontowano bariery ochronne na przepuście.

Wykonawcą obu inwestycji była firma Drogi i Mosty Jana Kaczmarczyka z Pułtuska.

Zobacz inne materiały

Sprowadzamy coraz więcej używanych aut. Golf nie jest liderem

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie