Ponad 48 mln złotych dla subregionu ostrołęckiego. Tyle w tym roku dostaniemy na remonty i modernizacje dróg od samorządu woj. mazowieckiego

Mieczysław Bubrzycki, Aleksandra Zdanowicz
123RF
Na modernizację i budowę dróg, doposażenie i remonty w placówkach służby zdrowia i instytucjach kultury władze Mazowsza przeznaczą jedną trzecią budżetu. Na remonty i modernizacje dróg do subregionu ostrołęckiego trafi ponad 48 mln zł

W subregionie ostrołęckim - dzięki środkom z budżetu województwa - uda się w tym roku m. in. przebudować drogi wojewódzkie z Zamościa do Czerwina, z Gołymina do Wyszkowa oraz drogę w Nurze.

Na rozbudowę, modernizację i budowę nowych dróg w subregionie ostrołęckim samorząd województwa mazowieckiego przeznaczy ponad 48,5 mln zł. Wśród największych inwestycji drogowych planowanych na 2019 r. w subregionie ostrołęckim znalazły się:

  • przebudowa drogi wojewódzkiej nr 694 w Małkini Górnej (ul. Brokowska) – 9,8 mln zł (kolejne 9 mln w 2020.r );
  • rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 544 Przasnysz–Ostrołęka na odc. od km 131+500 do km 132+660 na terenie gminy Krasnosielc – ETAP II  – 2 mln zł (oraz 6 mln w 2020 r.);
  • przebudowa drogi wojewódzkiej nr 618 relacji Gołymin–Wyszków – 18 mln zł;

Prowadzone będą także prace remontowe. Obejmą one w sumie ponad 16 kilometrów dróg wojewódzkich. Wśród planowanych remontów wymienić można:

  • remont drogi wojewódzkiej od  miejscowości Biernaty do  miejscowości Bagienice Szlacheckie – 2,1 mln zł,
  • remont drogi wojewódzkiej w Makowie Mazowieckim – 1 mln zł,
  • remont drogi od Zamościa  do Czerwina wraz z remontem 2 rond – 9,6 mln zł,
  • remont drogi od miejscowości Leszczydół  do ul. Pułtuskiej  w Wyszkowie – 500 tys. zł,
  • remont drogi w Nurze (ul. Łomżyńska) do skrzyżowania z drogą powiatową do Zaszkowa – 1,6 mln zł.

Jak zaznacza Danuta Stefaniak, dyrektor rejonu drogowego Ostrołęka, są już podpisane umowy na realizację zadań remontowych dróg 544 (Ostrołęka-Przasnysz) i 627 (Ostrołęka-Ostrów Maz.), które ze względu na duże natężenie ruchu są odcinkami priorytetowymi. Został wyłoniony wykonawca drogi 544, natomiast w przypadku drogi 627 niebawem zakończy się postępowanie przetargowe.

- Zależy mi też na drodze 645 (Łomża-Myszyniec), której pas jezdni jest zbyt wąski. Ta droga wymaga przebudowy, jest na niej ogromne natężenie ruchu, szczególnie samochodów ciężarowych, co powoduje coraz bardziej pogłębiającą się jej dewastację. Ze względu na to, że jezdnia jest zbyt wąska, samochody te, aby się wyminąć, muszą zjechać na pobocze, niszcząc w ten sposób obrzeża drogi i stwarzając niebezpieczeństwo na drodze. Jeśli pojawiłyby się nowe środki, chciałbym, aby ta droga też została ujęta w planach przebudowy - mówi Mirosław Augustyniak, radny sejmiku województwa mazowieckiego.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3