W subregionie ostrołęckim - dzięki środkom z budżetu województwa - uda się w tym roku m. in. przebudować drogi wojewódzkie z Zamościa do Czerwina, z Gołymina do Wyszkowa oraz drogę w Nurze.
Na rozbudowę, modernizację i budowę nowych dróg w subregionie ostrołęckim samorząd województwa mazowieckiego przeznaczy ponad 48,5 mln zł. Wśród największych inwestycji drogowych planowanych na 2019 r. w subregionie ostrołęckim znalazły się:
- przebudowa drogi wojewódzkiej nr 694 w Małkini Górnej (ul. Brokowska) – 9,8 mln zł (kolejne 9 mln w 2020.r );
- rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 544 Przasnysz–Ostrołęka na odc. od km 131+500 do km 132+660 na terenie gminy Krasnosielc – ETAP II – 2 mln zł (oraz 6 mln w 2020 r.);
- przebudowa drogi wojewódzkiej nr 618 relacji Gołymin–Wyszków – 18 mln zł;
Prowadzone będą także prace remontowe. Obejmą one w sumie ponad 16 kilometrów dróg wojewódzkich. Wśród planowanych remontów wymienić można:
- remont drogi wojewódzkiej od miejscowości Biernaty do miejscowości Bagienice Szlacheckie – 2,1 mln zł,
- remont drogi wojewódzkiej w Makowie Mazowieckim – 1 mln zł,
- remont drogi od Zamościa do Czerwina wraz z remontem 2 rond – 9,6 mln zł,
- remont drogi od miejscowości Leszczydół do ul. Pułtuskiej w Wyszkowie – 500 tys. zł,
- remont drogi w Nurze (ul. Łomżyńska) do skrzyżowania z drogą powiatową do Zaszkowa – 1,6 mln zł.
Jak zaznacza Danuta Stefaniak, dyrektor rejonu drogowego Ostrołęka, są już podpisane umowy na realizację zadań remontowych dróg 544 (Ostrołęka-Przasnysz) i 627 (Ostrołęka-Ostrów Maz.), które ze względu na duże natężenie ruchu są odcinkami priorytetowymi. Został wyłoniony wykonawca drogi 544, natomiast w przypadku drogi 627 niebawem zakończy się postępowanie przetargowe.
- Zależy mi też na drodze 645 (Łomża-Myszyniec), której pas jezdni jest zbyt wąski. Ta droga wymaga przebudowy, jest na niej ogromne natężenie ruchu, szczególnie samochodów ciężarowych, co powoduje coraz bardziej pogłębiającą się jej dewastację. Ze względu na to, że jezdnia jest zbyt wąska, samochody te, aby się wyminąć, muszą zjechać na pobocze, niszcząc w ten sposób obrzeża drogi i stwarzając niebezpieczeństwo na drodze. Jeśli pojawiłyby się nowe środki, chciałbym, aby ta droga też została ujęta w planach przebudowy - mówi Mirosław Augustyniak, radny sejmiku województwa mazowieckiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?