Polacy kochają sport! Dzięki zaangażowaniu Orlenu mogą cieszyć się z sukcesów ulubionych sportowców

Materiał informacyjny PKN ORLEN
Udostępnij:

PKN ORLEN od wielu lat mocno inwestuje w sport, stając się sponsorem światowych dyscyplin i rozpoznawalnych globalnie sportowców, takich jak Robert Kubica czy Anita Włodarczyk. Z czego wynika przywiązywanie tak dużej wagi do sportu? Czy jest to związane z misją ORLENU?

Polacy kochają sport. To uniwersalna platforma komunikacyjna, która buduje szeroki zasięg naszych działań komunikacyjnych zarówno w mediach tradycyjnych, jak i digitalowych. Z drugiej strony zaangażowanie w projekty sportowe podnosi lojalność klientów stacji paliw. Od takiej marki jak ORLEN oczekuje się wspierania najbardziej popularnych dyscyplin sportowych. To wpływa pozytywnie na wyniki sprzedażowe. Od 2018 roku nasze nakłady na sport zwiększyły się o ponad 100 procent. To element przemyślanej strategii. Jesteśmy sponsorem tytularnym zespołu Alfa Romeo F1 Team ORLEN i Roberta Kubicy, przez co systematycznie podnosimy globalną rozpoznawalność marki. Dzięki zaangażowaniu w Formułę 1 PKN ORLEN dociera do milionów kibiców na całym świecie. Rywalizację na torze F1 transmituje 99 telewizji, a łączna widownia królowej motorsportu według pracowni Nielsen przekracza 400 milionów widzów. Wspieramy też Polski Komitet Olimpijski i Polską Reprezentację Olimpijską. Strategicznie współpracujemy z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej i Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki. Od 2018 r. lista wspieranych przez Grupę ORLEN sportowców rozszerzyła się z 10 do ponad 80 nazwisk, w tym mistrzów olimpijskich, mistrzów świata i Europy, ale też utalentowanych pretendentów do tych tytułów. Myślimy o tym kompleksowo i strategicznie.

Myślę, że inwestowanie ORLEN-u w sport sprawia, że różne dyscypliny – szczególnie te związane z motosportem stają się coraz bardziej popularne w Polsce. Przybywa kibiców nie tylko Roberta Kubicy, ale także Bartosza Zmarzlika i wielu innych polskich sportowców.

To prawda. Sukcesy zawodników ORLEN Team i nasze zaangażowanie w motorsport, który jednoznacznie kojarzy się z działalnością PKN ORLEN, podnoszą rozpoznawalność tych dyscyplin w kraju. Budują społeczność kibiców i sprawiają, że Polacy mogą być dumni z sukcesów swoich sportowców. Zaangażowanie w Formułę 1 od kilku lat napędza budowę rozpoznawalności marki ORLEN. W 2021 roku ekwiwalent mediowy z transmisji telewizyjnych Formuły 1 przekroczył 640 mln zł, a marka ORLEN pojawiła się w ponad 2 miliardach publikacji. To olbrzymi kapitał, który wspiera nasz biznes prowadzony w ponad 110 krajach świata. Nie inaczej jest w przypadku naszej współpracy z Bartkiem Zmarzlikiem czy zawodnikami startującymi w Dakarze – najtrudniejszym i najbardziej wymagającym rajdzie na świecie. Na najbardziej prestiżowych globalnych imprezach sportowych są obecne największe marki z naszej branży, z którymi na co dzień konkurujemy w biznesie. Jeśli chcemy liczyć się w rywalizacji rynkowej, musimy budować rozpoznawalność brandu i jego pożądane atrybuty. Sport to znakomite narzędzie do realizacji tych celów – szczególnie ten śledzony przez miliony kibiców w Polsce i na całym świecie.

Od lat PKN ORLEN współpracuje także z Polskim Komitetem Olimpijskim. Trudno upatrywać w tych działaniach powiązania z core businessem ORLEN. Jaki jest cel – poza wizerunkowym – tego typu aktywności sponsoringowej?

Decydując się na współpracę z danym sportowcem czy związkiem realizujemy różne cele. Pierwszy tak, jak już wspominaliśmy, to budowanie globalnej rozpoznawalności naszej marki – chociażby poprzez sponsoring tytularny zespołu Alfa Romeo F1 Team ORLEN czy wsparcie Roberta Kubicy występującego w Długodystansowych Mistrzostwach Świata World Endurance Championship. Drugi to lojalizowanie klientów poprzez wspieranie popularnych dyscyplin sportowych i realizację kampanii marketingowych z udziałem największych gwiazd polskiego sportu. Dobrym przykładem jest tutaj kampania olimpijska z 2021 roku. Promując nasze produkty na stacjach paliw, wykorzystaliśmy przy niej wizerunek medalistów olimpijskich – między innymi Anity Włodarczyk czy Justyny Święty-Ersetic. Ich sukcesami żył wtedy każdy polski kibic. Trzeci cel to społeczna odpowiedzialność prowadzonych działań. Oprócz PKOl blisko współpracujemy z Polskim Komitetem Paraolimpijskim, który nie tylko rozwija ruch paraolimpijski, ale też upowszechnia idee, zasady wartości paraolimpizmu, promuje sport i prowadzi edukację paraolimpijską.

Wywiadu udzieliła: Agata Pniewska Dyrektorka Biura marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów w PKN ORLEN.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Polacy kochają sport! Dzięki zaangażowaniu Orlenu mogą cieszyć się z sukcesów ulubionych sportowców - Polska Times

Więcej informacji na stronie głównej Tygodnik Ostrołęcki