Polacy bojkotują firmy, które dalej działają w Rosji. 65 proc. badanych przyznaje, że nie robi w nich zakupów

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Wśród marek nadal działających w Rosji  znajdziemy takie firmy jak często wymieniany Leroy Merlin czy Auchan.
Wśród marek nadal działających w Rosji znajdziemy takie firmy jak często wymieniany Leroy Merlin czy Auchan. Adam Jankowski/ Polska Press
Udostępnij:
Po ataku Rosji na Ukrainę większość międzynarodowych marek od razu opuściła Rosję. Te, które pozostały muszą się liczyć ze spadkiem obrotów. 65 proc. respondentów deklaruje, że nie będzie kupować produktów w takich sieciach.

Większość globalnych marek wycofała się z Rosji po tym, jak inwazja na Ukrainę stała się faktem. Są jednak ciągle firmy, które nie zdecydowały się na opuszczenie rosyjskiego rynku. W mediach społecznościowych pojawiły się apele, aby nie robić zakupów w sklepach prowadzących działalność na terenie Rosji.

Lista wstydu. Te marki, znane także w Polsce, nie opuściły rosyjskiego rynku

Nie wszystkie firmy się na to zdecydowały. Dlatego powstała lista wstydu, która jest stale aktualizowana. Znajdziecie na niej marki, które wciąż funkcjonują w Rosji, wśród nich również te, które są dobrze znane w Polsce.

Wiele firm wciąż nie wycofało się z Rosji, część z nich nie ma tego nawet w planach. Jedną z takich sieci jest Leroy Merlin

Wiele firm nie chce wycofać się z Rosji! To nie tylko Leroy ...

Wśród nich znajdziemy takie firmy jak często wymieniany Leroy Merlin, Auchan czy Huawei. W Rosji nadal funkcjonują m.in. gigant spożywczy Mondelez-Nabisco, do którego należą takie marki jak Milka, Oreo czy Toblerone, Lenovo czy Cersanit.

Polacy omijają sieci sklepów, które nie wycofały się z Rosji

W dniach 25-28 marca 2022 roku firma Research Partner przeprowadziła na panelu Ariadna badanie dotyczące skłonności Polaków do zakupów w międzynarodowych sieciach sklepów, które nie wycofały się z Rosji po rozpoczęciu wojny z Ukrainą.

Jak się okazuje, 65 proc. respondentów deklaruje, że nie będzie kupować produktów w takich sieciach handlowych. Natomiast „Zdecydowanie tak” odpowiedziało 36 proc. badanych, a kolejne 29 proc. „raczej tak”. Tylko 16 proc. stwierdziło, że dalej będzie robić zakupy w tych sklepach, a 19 proc, ankietowanych nie wyrobiło sobie dotąd zdania na ten temat.

Co ciekawe, najbardziej radykalnie do tej kwestii podchodzą respondenci powyżej 55 roku życia – aż 44 proc. z nich nie zamierza dokonywać zakupów we wspomnianych sklepach. Wśród ankietowanych poniżej 34 roku życia wskaźnik ten nie przekracza 30 proc.

Presja ma sens

– Bojkot sieci handlowych, które nie wycofały się z Rosji, to więcej niż tylko hasła w mediach społecznościowych – czytamy we wpisie ekonomistów PKO BP zamieszczonym na Twitterze w zeszłym tygodniu.

– Dane o płatnościach kartami @PKOBP pokazują, że sieci, które pozostały aktywne w Rosji, mają niższą dynamikę obrotów niż konkurencja – dodano.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Polacy bojkotują firmy, które dalej działają w Rosji. 65 proc. badanych przyznaje, że nie robi w nich zakupów - Strefa Biznesu

Więcej informacji na stronie głównej Tygodnik Ostrołęcki
Dodaj ogłoszenie