Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Podatki bez zmian

jp
Podatki lokalne w Ostrołęce będą w przyszłym roku na tym samym poziomie co dziś. Prezydent nieoczekiwanie wycofał z Rady Miejskiej projekty podwyżek. Przypomnijmy, jak to było z przyszłorocznymi podatkami. Od samego początku prezydent Ryszard Załuska chciał, aby właściciele nieruchomości, samochodów ciężarowych i autobusów płacili po pierwszym stycznia o 2-3 proc. wyższe podatki niż w tym roku.

W czasie sesji Rady Miejskiej radni nie zgodzili się na podwyżki. Wynik głosowania 11 za i 11 przeciw oznaczał, że propozycja prezydenta nie została przyjęta i obowiązują stare podatki. Prezydent jednak nie dawał za wygraną i na 14 grudnia zwołał nadzwyczajną sesję, na której mimo wszystko chciał przeforsować propozycję podwyżek. Radni zebrali się więc, żeby jeszcze raz głosować nad podwyżkami. W chwili, gdy przewodniczący Janusz Kotowski wypowiadał słowa: "otwieram sesję", było jasne, że prezydenckie propozycje podwyżek nie zyskają poparcia. Opozycja (przeciwna podwyżkom) stawiła się w komplecie. Koalicji (popierającej wyższe podatki) brakowało trzech radnych (Lecha Wołczuka, Ryszarda Sidorzaka i Tadeusza Kaczyńskiego). Tadeusz Kaczyński przyszedł po kilku minutach, ale mimo jego obecności koalicja nie miała szans przegłosować wyższych podatków.
Prezydent Ryszard Załuska oświadczył, że wycofuje projekt podwyżek. Powiedział, że dzień wcześniej podpisał z wojewodą mazowieckim umowę o przekazaniu do Ostrołęki 35 mln zł na budowę obwodnicy.
- Z powodu podwyżek podatków miasto zyskałoby przez rok 600 tys. zł - powiedział nam Ryszard Załuska. - Jest to znacząca kwota, ale w porównaniu z pieniędzmi, które dostaniemy na obwodnicę, można powiedzieć, że damy sobie bez niej radę.
Opozycyjni radni ucieszyli się, że podatki nie wzrosną, narzekali tylko, że nie potrzeba było zwoływać nadzwyczajnej sesji, po to by oznajmić radnym, że prezydent rezygnuje z projektu podwyżek podatków.

Stawki podatków

Ciągniki siodłowe starsze niż dziesięcioletnie, ekologiczne, przystosowane do ciągnięcia naczep o ciężarze:
- od 3,5 do 5,5 tony — 530 zł,
- powyżej 5,5 tony do 9 ton — 630 zł,
- powyżej 9 do 12 ton — 815 zł.

Ciągniki siodłowe młodsze niż dziesięcioletnie, ekologiczne, przystosowane do ciągnięcia naczep o ciężarze:
- od 3,5 do 5,5 tony — 489 zł,
- powyżej 5,5 tony do 9 ton — 590 zł,
- powyżej 9 do 12 ton — 744 zł.

Przyczepy i naczepy, starsze niż dziesięcioletnie, które łącznie z pojazdem silnikowym mają dopuszczalną masę całkowitą:
- od 7 do 10 ton — 234 zł
- powyżej 10 do 12 ton — 255 zł.

Przyczepy i naczepy, młodsze niż dziesięcioletnie, które łącznie z pojazdem silnikowym mają dopuszczalną masę całkowitą:
- od 7 do 10 ton — 204 zł
- powyżej 10 do 12 ton — 224 zł.

Autobusy w zależności od liczby miejsc do siedzenia starsze niż dziesięcioletnie:
do 15 miejsc — 315 zł,
pow. 15 i do 30 miejsc — 570 zł,
powyżej 30 miejsc — 1234 zł.

Autobusy w zależności od liczby miejsc do siedzenia młodsze niż dziesięcioletnie:
do 15 miejsc — 304 zł,
pow. 15 i do 30 miejsc — 555 zł,
powyżej 30 miejsc — 1225 zł.

Podatek od posiadania psów — 30 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki