Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po przesyłkę muszę jechać ponad 10 km

Robert Majkowski
- Moja żona dostała zawiadomienie, że czeka na nią polecona sądowa przesyłka - mówi Kazimierz Jacek z Olszewa-Borek. - Tyle tylko, że trzeba ją odebrać ponad 10 km dalej, w Nowej Wsi Zachodniej

Kazimierz Jacek, gdy przeczytał zawiadomienie z InPost o sądowej przesyłce poleconej, nie krył zdziwienia. Wynikało z niego, że przesyłka nie czeka na niego tak jak do tej pory w Olszewie-Borkach, gdzie mieszka, a w Nowej Wsi Zachodniej.

- Wcześniej tego typu przesyłki dostarczała Poczta Polska - opowiada mężczyzna. - Gdy listonosz nie zastał nikogo w domu, zostawiał awizo z informacją, że będzie ona do odebrania na poczcie w Olszewie-Borkach. Teraz każe nam się jechać ponad 10 km. Co z tymi, którzy nie mają auta i dostaną tego typu zawiadomienie? Autobusy z Olszewa-Borek do Nowej Wsi Zachodniej są taką rzadkością, że trzeba wyjechać rano, a wracać do domu dopiero popołudniu.

Całe zamieszanie z przesyłkami to efekt zmian, które weszły w życie od nowego roku. Przetarg na dostarczanie korespondencji sądów i prokuratur wygrała nie zajmująca się tym dotychczas Poczta Polska, a Polska Grupa Pocztowa. Tym zadaniem podzieliła się z siecią placówek RUCH oraz właśnie InPost.

Leszek Żebrowski, prezes zarządu Polska Grupa Pocztowa S.A., tłumaczy, dlaczego przesyłki sądów i prokuratur czekają na mieszkańców Olszewa-Borek nie w największej miejscowości w gminie, a w Nowej Wsi.

- W sposób naturalny rozmieszczenie placówek nigdy nie będzie idealne. W przypadku wcześniej realizowanych umów przez Pocztę Polską S.A. także zdarzały się sytuacje, w których mieszkańcy części miejscowości musieli udawać się do punktów operatora kilkanaście kilometrów. Uważam jednak, że najważniejsze w kwestii realizacji kontraktu jest sposób dostarczania i podejście operatora. Naszym głównym celem jest doręczanie listów, a nie pozostawianie awizo. Awiza traktujemy wyłącznie jako formę ostateczną.

I zapowiada zmiany na plus.

- Będziemy także dynamicznie zwiększać dostępność świadczonych usług zarówno poprzez dłuższe niż do tej pory godziny funkcjonowania Punktów Obsługi Klienta, jak i sukcesywne zwiększanie ich ilości - dodaje. - Robimy wszystko, aby sieć placówek była dostępna w bliskiej odległości dla jeszcze większej liczby naszych klientów.

Więcej przeczytasz w najnowszym wydaniu Tygodnika Ostrołęckiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki