W czwartek, 8 stycznia, ok. godz. 13.00, przy ul. Prądzyńskiego w Ostrołęce nasz Czytelnik był świadkiem takiej oto sytuacji przy parkomacie:
- Pewien kierowca, zanim wprowadził dane, wrzucił 5 złotych. Powiedział do mnie, że właśnie stracił te 5 zł, bo parkomat "nie oddał" mu monety. Nie było w zasięgu wzroku pracownika z obsługi strefy płatnego parkowania, więc kierowca machnął ręką i poszedł. Był zdenerwowany. Pierwszy raz spotkałem się z tym, że parkomat "zeżarł" pieniądze. Co zrobić w takiej sytuacji? Iść do biura obsługi? Jak to udowodnić?
Odpowiada Radosław Wilkiewicz, dyrektor ds. kontroli i jakości City Parking Group S.A.:
- Z technicznego punktu widzenia opisana sytuacja jest bardzo rzadko spotykana (prawie niemożliwa). Bilon umieszczany w parkometrach w Ostrołęce jest inkasowany przez urządzenia dopiero w momencie zatwierdzenia transakcji (zielony przycisk). Nie ma możliwości zatwierdzenia transakcji bez wpisania numeru rejestracyjnego. Każde inne rozwiązanie (anulacja, błąd urządzenia, przerwanie transakcji, brak potwierdzenia transakcji itp.) powoduje zwrot monet do przedziału zwrotu w dole urządzenia. Wciśnięcie przycisku anulacji, na którymkolwiek etapie zakupu biletu (czerwony ze znakiem X) powoduje zwrot monet. Jest wysoce prawdopodobne, że 5zł zostało zwrócone do zwrotu monet. Jeżeli jednak rzeczywiście doszło do opisanej sytuacji - kierowca mógł skontaktować się z biurem SPP telefonicznie (numer na urządzeniu) celem wyjaśnienia. Wszystkie operacje (transakcje, próby transakcji, wrzucanie monet itp.) wykonywane w parkometrach w Ostrołęce są rejestrowane w naszej bazie i jeżeli rzeczywiście zdarzy się, że urządzenie popełni jakiś błąd, to nasi pracownicy będą w stanie usunąć błąd i uznać ewentualną reklamację.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?