Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oszukana „na funkcjonariusza CBA”. Mieszkanka pow. ostrowskiego straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych. 14.1.2021

Piotr Ossowski
Piotr Ossowski
W środę 13 stycznia 2021niespełna 60-letnia mieszkanka powiatu ostrowskiego padła ofiarą fałszywego funkcjonariusza Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Kobieta straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych.

- Wczoraj (w środę 13 stycznia – przyp. red.) przed południem do niespełna 60-letniej mieszkanki powiatu ostrowskiego zadzwonił na numer stacjonarny mężczyzna podający się za funkcjonariusza Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Mężczyzna po przedstawieniu się zapytał czy w ostatnim czasie nie udostępniała innym osobom swojego dowodu osobistego. Następnie fałszywy funkcjonariusz CBA poinformował, że doszło do próby wyłudzenia kredytu gdzie osoby posługiwały się dokumentem mieszkanki powiatu ostrowskiego. Mężczyzna twierdził, że prowadzi akcję mającą na celu zatrzymanie sprawców i dlatego ważna jest współpraca. Ponadto straszył kobietę odpowiedzialnością karną oraz oznajmił, że sprawę nadzoruje prokurator – relacjonuje działanie przestępcy Marzena Laczkowska – rzeczniczka ostrowskiej policji.

Niestety, tym razem próba oszustwa okazała się skuteczna. Jak do tego doszło? Warto poznać sposób działania przestępców.

- Fałszywy funkcjonariusz polecił kobiecie, aby nie rozłączając się wybrała numer 997, wówczas odezwał się inny mężczyzna i potwierdził prowadzenie takiej sprawy. Następnie kobieta podała numer telefonu komórkowego, mężczyzna uprzedził, że akcja jest tajna i nikt nie może się o niej dowiedzieć. Tuż po zakończeniu rozmowy prowadzonej przez telefon stacjonarny, mężczyzna zadzwonił na telefon komórkowy. Wypytał o sposób prowadzenia rachunku bankowego oraz o jego stan. Następnie podał dane do przelewu, twierdząc, że będzie on miał charakter fikcyjny służący zatrzymaniu osób, po akcji pieniądze zostaną zwrócone. Kobieta poszła do banku w którym posiadała rachunek bankowy, mężczyzna podczas całej akcji był z nią w kontakcie telefonicznym, zastrzegł, że nie mogą się rozłączyć. Ponadto kobieta nie mogła o całej akcji informować pracownika banku. Po wykonaniu przelewu na podany przez mężczyznę nr rachunku bankowego pokrzywdzona miała jeszcze przez około godziny nie rozłączać się. Na zakończenie rozmowy „fałszywy funkcjonariusz” oznajmił, że około godz. 14.00 osobiście spotka się z kobietą aby porozmawiać – informuje rzeczniczka policji.

Oczywiście do żadnego spotkania nie doszło, wszystko było – trzeba przyznać, doskonale przygotowanym i przeprowadzonym – wyłudzeniem pieniędzy.

- Jeszcze raz apelujemy aby absolutnie nigdy nie podawać przez telefon haseł i kodów do rachunku bankowego, kwot posiadanych oszczędności, które trzymamy w domu lub w banku. Absolutnie nie wypłacajmy z banku pieniędzy i nie przelewajmy żądanych kwot na wskazywany rachunek bankowy – podkreśla Marzena Laczkowska.

Przeczytaj. To ważne!

Pamiętajmy funkcjonariusze Policji/CBA ABSOLUTNIE NIGDY w rozmowie telefonicznej nie informują o prowadzonych działaniach i nie proszą o współpracę polegającą na przekazywania lub przesyłaniu na konto bankowe zgromadzonych oszczędności.

Jeżeli odbierzemy telefon od "fałszywego policjanta"/"funkcjonariusza CBA", który poinformuje nas o prowadzonych działaniach i poprosi o współpracę będzie to próba oszustwa. Pamiętajmy, że wybierając nr 112 lub 997 należy najpierw prawidłowo rozłączyć się z poprzednim rozmówcą. Nie wdawajmy się w rozmowę z oszustem. Jeżeli nie wiemy co dalej robić powiedzmy o dziwnym telefonie bliskiej osobie. Każdy telefon gdy podejrzewamy, że może to być próba oszustwa prosimy zgłaszać na policję.

Zobacz inne materiały

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki