Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oświadczenia zweryfikowane

as
Urząd Skarbowy skontrolował oświadczenia majątkowe przasnyskich radnych i znalazł w nich błędy.

Oświadczenia majątkowe za rok 2003 pracownicy Urzędu Miasta w Przasnyszu, pracownicy jednostek organizacyjnych UM i radni składali do 30 kwietnia. Przed odesłaniem do Urzędu Skarbowego, oświadczenia analizował burmistrz i przewodniczący rady. Mimo to Urząd Skarbowy kilku błędów się dopatrzył.
Dwa błędy powtarzały się notorycznie. W wielu przypadkach nie został określony status posiadanego majątku (wspólnota majątkowa czy odrębny majątek), brakowało też rozdzielenia pozyskiwanych pieniędzy na przychód i dochód.
Wskazano również na rozbieżności w zeznaniach z rokiem poprzednim. I tak gospodarstwo Bożeny Bartosiewicz, naczelnik wydziału finansowego Urzędu Miasta, w porównaniu do roku 2002 wzrosło o 16,22 hektara. Joanna Cieślik, kierownik MOPS-u, wpisała różne adresy zamieszkania, a wielkość jej domu zwiększyła się z 300 do 330 m kw., przy czym wartość domu zmalała z 370 tys. zł do 300 tys. zł. Grzegorz Grabowski, dyrektor Publicznego Gimnazjum, nie podał wartości mieszkania. Jerzy Jeliński, dyrektor SP nr 2, nie podał miejsca położenia garażu. Honorata Makowska, dyrektor Miejskiego Zespołu Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Szkół, odnotowała wzrost wartości nieruchomości o pow. 364 m kw. z 6 tys. zł do 60 tys. zł. Dom Liliany Płoskiej, dyrektorki miejskiego przedszkola, powiększył się o 10 m kw. z 110 m kw. do 120 m kw., a jego wartość wzrosła do 100 tys. zł. Ponadto po raz pierwszy wykazała gospodarstwo rolne o pow. 20 ha. Natomiast Krzysztof Szczepański, dyrektor OSiR-u, po raz pierwszy wykazał garaż murowany o wartości 10 tys. zł oraz działkę zabudowaną o pow. 663 m kw. o wartości 10 tys. zł. Wśród radnych najwięcej braków było w oświadczeniu Stanisława Nowickiego, który nie wpisał dochodu uzyskanego z emerytury w kwocie 32 tys. zł, wielkość jego domu wzrosła z 114 m kw. do 136 m kw., a wartość z 250 do 300 tys. zł. Radny Nowicki po raz pierwszy do oświadczenia wpisał pawilon handlowy o wielkości 60 m kw., garaż o pow. 40 m kw. i mieszkanie o pow. 30 m kw. Radny Bogdan Dymczyk nie wskazał miejsca położenia domu o pow. 210 m kw. wybudowanego w stanie surowym. Radny Tadeusz Kuligowski nieprawidłowo wykazał dochód z umowy-zlecenia (wpisał 6 tys. zł, a powinno być o 300 zł mniej). Radny Ryszard Łakota dochód wypłacony z ubezpieczenia społecznego w kwocie 507 zł wpisał w części dotyczącej działalności gospodarczej. Radny Zdzisław Zdziarski podał adres zamieszkania inny niż w zeznaniu podatkowym, a radna Lidia Żbikowska nie podała wartości swojego mieszkania. Usterek nie ustrzegł się także burmistrz i przewodniczący. Burmistrz nie określił statusu posiadanego majątku, a przewodniczący nie podał wysokości przychodu i dochodu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki