7 sierpnia 2019 r., w Warszawie, w siedzibie Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, odbyło się spotkanie w sprawie budowy tzw. małej obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Z jego przebiegu jednoznacznie wynika zgoda co do potrzeby realizacji tej inwestycji.
Tiry omijać będą miasto
Przypomnijmy, że 25 czerwca burmistrz Jerzy Bauer wysłał do Urzędu Marszałkowskiego Woj. Mazowieckiego pismo, w którym prosi o rozważenie możliwości budowy małej obwodnicy. Chodzi o nową drogę, która połączyłaby wojewódzką trasę DW627 w kierunku na Małkinię z węzłem „Podborze”, którym wjeżdżać się będzie na krajową „ósemkę”, a w przyszłości także na S61, czyli „Via Balticę”. Obwodnica omijałaby miasto, więc kierowcy – zwłaszcza ciężkich samochodów – nie musieliby jeździć przez Ostrów. Zyskaliby i oni, i mieszkańcy miasta.
W odpowiedzi na pismo burmistrza marszałek Adam Struzik napisał, że podległe mu jednostki przeanalizują zasadność i możliwość realizacji inwestycji. Spotkanie 7 sierpnia w siedzibie MZDW jest właśnie efektem tej korespondencji.
Warianty do końca września
Podczas dyskusji ustalono, że do końca września samorządy lokalne zaproponują możliwe warianty przebiegu małej obwodnicy. W tym samym czasie również Mazowieckie Biuro Planowania Regionalnego dokona analizy lokalnych warunków i możliwych rozwiązań komunikacyjnych. Warunkiem podjęcia prac projektowych w tym zakresie jest rozpoczęcie budowy węzła Podborze łączącego S8 i S61 (Via Baltica).
W spotkaniu wzięli udział m.in. burmistrz Jerzy Bauer wraz z zastępcą Danielem Choinką, starosta Zbigniew Chrupek i wicestarosta Józef Rostkowski, Tomasz Dąbrowski – dyrektor wydziału inwestycji MZDW oraz radny wojewódzki Mirosław Augustyniak.
Zobacz inne materiały
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?