Zmiany w strukturze organizacyjnej ostrowskiego ratusza są dość poważne. Zmniejszyła się liczba wydziałów (z sześciu do czterech) i kierują nimi teraz dyrektorzy, a nie naczelnicy.
Do końca wakacji w Urzędzie Miasta było sześć wydziałów: wydział organizacyjny, wydział realizacji budżetu (a w nim dwa referaty), wydział strategii, planowania przestrzennego, gospodarki nieruchomościami i rolnictwa, wydział gospodarki komunalnej, mieszkalnictwa i ochrony środowiska, wydział edukacji, zdrowia, spraw społecznych, kultury i sportu oraz wydział promocji miasta.
Były też dwa biura: obsługi inwestycyjnej miasta i pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych oraz do spraw zamówień, zamówień publicznych,
a oprócz tego: Urząd stanu cywilnego i Straż Miejska.
Zatem – oprócz burmistrza, jego zastępcy, sekretarza i skarbnika, w ratuszu było sześcioro naczelników, dwóch kierowników i komendant.
Nowe rozporządzenie burmistrza, które weszło w życie 1 września, redukuje liczbę wydziałów do czterech, ale będą w nich zespoły do wykonywania określonych zadań. Każdym wydziałem kieruje teraz dyrektor.
Dziewiętnaście osób (w sumie 18,5 etatów) pracuje teraz w wydziale organizacji, spraw obywatelskich i promocji. Jego dyrektorem jest Rafał Zęgota. W skład tego wydziału wchodzą cztery zespoły:
- do spraw obywatelskich oraz organizacji i funkcjonowania urzędu,
- do spraw personalnych,
- do spraw kancelaryjnych i obsługi sekretariatu,
- do spraw promocji.
W nowym wydziale rozwoju gospodarczego pracuje 20 osób, a jego dyrektorem jest Daniel Choinka. W tym wydziale jest aż siedem zespołów:
- do spraw rozwoju gospodarczego i pozyskiwania funduszy zewnętrznych,
- do spraw inwestycji,
- do spraw zamówień publicznych;
- do spraw planowania i zagospodarowania przestrzennego,
- do spraw gospodarki nieruchomościami i mieszkalnictwa,
- do spraw gospodarki komunalnej i utrzymania czystości i porządku,
- do spraw środowiska i rolnictwa.
Wydziałem realizacji budżetu kieruje Halina Bardyszewska, pracuje w nim 14 osób. Nowy wydział składa się z zespołów:
- do spraw księgowości,
- do spraw podatków i opłat lokalnych.
Dyrektorem czwartego wydziału – oświaty, kultury i integracji społecznej jest Dorota Ambroziak, a pracuje w nim 5 osób w dwóch zespołach:
- do spraw oświaty, kultury i sportu,
- do spraw integracji społecznej i zdrowia.
Oprócz tego w nowej strukturze urzędu są dwa biura, na czele których stoją kierownicy:
- biuro bezpieczeństwa (4 pracowników, na razie nie ma jeszcze kierownika)
- biuro rady miasta (2 pracowników, kierownikiem jest Izabela Rejniak).
Są także, jak dotychczas:
- urząd stanu cywilnego i dowodów osobistych (4 pracowników, w tym kierownik Wanda Wiśniewska)
- straż miejska (5 pracowników, w tym komendant Dariusza Nowacki).
Jak nas zapewniono w ostrowskim ratuszu, po reorganizacji nic się nie zmienia, jeśli chodzi o obsługę mieszkańców miasta: nadal świadczone będą te same usługi.
Obecnie w Urzędzie Miasta pracują 83 osoby.
- W związku ze zmianą regulaminu organizacyjnego nie są planowane radykalne ruchy kadrowe, a dotychczasowe stanowiska zostały zachowane prawie w całości – wyjaśnia burmistrz Jerzy Bauer. - Ewentualne zmiany kadrowe będą realizowane na miarę potrzeb naszych usługobiorców, czyli mieszkańców Ostrowi Mazowieckiej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?