Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ostrołęka. Urząd Skarbowy czynny dłużej. Złożyłeś już PIT za 2018 rok?

Beata Modzelewska
Beata Modzelewska
Ostrołęka. Urząd Skarbowy czynny dłużej. Złożyłeś już PIT za 2018 rok?
Ostrołęka. Urząd Skarbowy czynny dłużej. Złożyłeś już PIT za 2018 rok? Lucyna Nenow/Polska Press
Ostrołęka. Urząd Skarbowy będzie przyjmował petentów do godz. 18.00. Wydłużenie czasu pracy skarbówki ma związek z finałem akcji PIT 2018. Jeśli więc jeszcze nie rozliczyliście się z fiskusem z ubiegłorocznych dochodów, przeczytajcie, w jakich godzinach czynny będzie Urząd Skarbowy w Ostrołęce w ostatnich dniach kwietnia 2019.

Na złożenie PIT mamy czas do końca kwietnia 2019. Można go wypełnić i zanieść do skarbówki albo zrobić to online. Zeznanie podatkowe skarbówka rozliczy za nas, a przygotuje je Krajowa Administracja Skarbowa. Tak naprawdę nie trzeba nigdzie się ruszać, wystarczy komputer z dostępem do internetu oraz profil zaufany. Swój PIT sprawdzić będziemy mogli online, po czym nanieść będziemy mogli ewentualne korekty i zaakceptować.

Złóż PIT, czas płynie

30 kwietnia 2019 upływa termin złożenia następujących zeznań podatkowych:

  • PIT-36
  • PIT-36L
  • PIT-37
  • PIT-38
  • PIT-39

Ostrołęka. Urząd Skarbowy czynny dłużej

W ostatnich dniach akcji PIT Sala Obsługi Podatnika Urzędu Skarbowego w Ostrołęce będzie czynna:
29.04.2019 i 30.04.2019 w godzinach od 7.30 do 18.00.
Kasa w tych dniach będzie czynna w godzinach od 7.30 do 16.00.

Rozlicz PIT – nie czekaj na ostatnią chwilę. Instrukcja Ministerstwa Cyfryzacji

Do połowy kwietnia niemal 13 milionów Polaków wysłało swoje rozliczenie przez Internet. E-PIT to Twoje zeznanie podatkowe (PIT-37 lub/i PIT-38). W tym roku – po raz pierwszy! – wypełnił je za Ciebie i udostępnił urząd skarbowy. Nie musisz składać żadnego wniosku w tej sprawie.

Od 15 lutego wypełnione zeznanie czeka na Ciebie. Nie wchodź na ePUAP, inne strony www czy konta – wszystko jest przygotowane i czeka na Ciebie na stronie Ministerstwa Finansów www.podatki.gov.pl
Aby sprawdzić przygotowane rozliczenie, musisz się zalogować. Jak to zrobić?

Idź na skróty

– Aby móc załatwiać sprawy urzędowe w Internecie potrzebujemy trzech elementów. Po pierwsze – musimy móc się zidentyfikować. To stosunkowo łatwe. Po drugie – musimy się uwierzytelnić, a więc potwierdzić, że my to rzeczywiście my. I wreszcie – musimy się podpisać – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Profil Zaufany umożliwia realizację tego całego procesu w kilka minut. Pozwala na załatwianie wszystkich spraw z jednego miejsca – z domu – dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.

Profil Zaufany można założyć na dwa sposoby:

Po pierwsze – przez Internet za pośrednictwem bankowości elektronicznej
W tej opcji założysz go i potwierdzisz w pełni online, 24h/7 dni w tygodniu. Warunek? Posiadanie konta w bankach: PKO Bank Polski SA, Santander, Bank Pekao, mBank, ING Bank Śląski, Millennium Bank, T-Mobile Usługi Bankowe lub konta na platformie Envelo.
Dane w banku są wiarygodne (zostały uwierzytelnione podczas zakładania konta). Dlatego każdy decydując się na ten sposób założenia Profilu Zaufanego, nie musisz już potwierdzać swoich danych w urzędzie.

Jak to zrobić?

Krok 1: w systemie bankowości elektronicznej Twojego banku, wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego.
Krok 2: operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta.
Druga opcja założenia Profilu Zaufanego – przez Internet potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym
Podpowiadamy jak to zrobić:
Krok 1: wejdź na stronę www.pz.gov.pl.
Krok 2: wybierz możliwość założenia Profilu Zaufanego z potwierdzeniem w punkcie potwierdzającym.
Krok 3: odwiedź punkt potwierdzający. Masz na to 14 dni od złożenia wniosku. Sprawdź, gdzie w Twojej okolicy znajduje się najbliższy.

W całej Polsce funkcjonuje niemal 1500 takich punktów. To m.in. urzędy skarbowe, inspektoraty ZUS, banki, urzędy miejskie, czy wojewódzkie, a także poczty.
Ważne: pamiętaj o zabraniu dowodu osobistego.
Przyda się i później

Dzięki Profilowi Zaufanemu nie tylko sprawdzisz swój e-PIT, ale załatwisz też wiele innych urzędowych spraw. Pamiętaj, bez wychodzenia z domu. W pełni online!
Jakich? To tylko kilka przykładów:
·

  • Złożysz wniosek o wydanie dowodu osobistego
  • Zarejestrujesz online narodziny dziecka
  • Sprawdzisz swoje punkty karne
  • Sprawdzisz, czy auto, które chcesz sprowadzić z zagranicy nie było złomowane (Historia Pojazdu)
  • Złożysz i sprawdzisz dokumenty rozliczeniowe w ZUS i US
  • Złożysz wniosek o rejestrację działalności gospodarczej
  • Zgłosisz utratę dowodu osobistego
  • Wystąpisz o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • Uzyskasz odpis aktu stanu cywilnego…

… i dziesiątki innych spraw.

E-PIT. Dłuższa ścieżka

Wróćmy do e-PIT. Gdybyście na początku naszej drogi, wybrali jednak tę dłuższą, oto jak możecie się zalogować, by sprawdzić rozliczenie. Potrzebujecie:

  • PESEL albo NIP i datę urodzenia,
  • jedną z kwot przychodu z dowolnej informacji od pracodawcy/płatnika (np. z PIT-11 za 2018 r.),
  • kwotę przychodu z deklaracji za 2017 r.,
  • kwotą nadpłaty/podatku do zapłaty z deklaracji za 2017 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki