Prace mają ruszyć w tym roku, zakończyć w przyszłym, będzie to największa inwestycja drogowa w mieście od wybudowania tak zwanej małej obwodnicy – zarówno pod względem zakresu prac, jak i kosztów.
Dziś to droga z dwoma pasami ruchu, na długich odcinkach bez chodników ani porządnych poboczy. Po modernizacji na dużej części będzie drogą z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i licznymi prawo- i lewoskrętami ułatwiającymi wyjazd z uliczek osiedla Stacja oraz Ław. Pojawi się też nowe duże rondo – na skrzyżowaniu z Przemysłową i Żołnierzy Armii Krajowej. Wzdłuż całej drogi powstaną chodniki i ścieżki rowerowe.
Przebudowa Ostrowskiej rozpocznie się za rondem z obwodnicą. Stąd cztery pasy ruchu (dwa w każdą stronę) będą wiodły aż do nowego ronda na skrzyżowaniu z Przemysłową (na pewnym odcinku pasów będzie aż pięć – dwa do jazdy wprost w każdym kierunku i lewoskręt w Graniczną).
Za nowym rondem, w kierunku Rzekunia Ostrowska (i później Słowackiego) znów będzie miała po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, z tym, że pojawi sie tu wiele lewo- i prawoskrętów, które powinny usprawnić ruch – kierowcy, skręcający na osiedle Stacja nie będą „blokować” jadących wprost.
Droga będzie zmodernizowana do torów kolejowych na osiedlu Stacja – w sumie na odcinku ok. 2,7 km.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?