Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ostrołęka. Port w Ostrołęce coraz bliżej przebudowy. Podpisano umowę na jego projekt za milion złotych. Zobaczcie wizualizację

Aleksandra Zdanowicz
Aleksandra Zdanowicz
Ostrołęka. Przebudowa portu w Ostrołęce to ważne wydarzenie inwestycyjne - powiedział podczas konferencji prasowej zorganizowanej w czwartek 22 sierpnia 2019 w ostrołęckim porcie poseł Arkadiusz Czartoryski.

Wody Polskie rozstrzygnęły przetarg i podpisały umowę na projekt przebudowy portu w Ostrołęce z firmą DHV Hydroprojekt z Warszawy. Firma ta wykona projekt portu za około 1 mln zł. W ramach tej ceny zaprojektuje projekt "generalnej przebudowy i rozbudowy portu oraz infrastruktury towarzyszącej na nabrzeżu Narwi w Ostrołęce".

Poseł Czartoryski wraz z senatorem Robertem Mamątowem przedstawili wizualizację - koncepcję przebudowy portu, która zakłada jego rozbudowę i niemal dwukrotne powiększenie.

W planach jest pozostawienie części turystycznej, jak też rozbudowa potu o urządzenia służące jednostkom należącym do przedsiębiorstwa Wody Polskie

- poinformował poseł Czartoryski. - Podjęto też decyzję o budowie w Ostrołęce siedziby kapitanatu i siedziby zarządu zlewni dla północno-wschodniej Polski i całego dorzecza rzeki Narew, która będzie miała odbudowany szlak wodny.

W środę 21 sierpnia 2019 w Białymstoku została podpisana umowa z wykonawcą projektu architektoniczno-wykonawczego. Zakres przedmiotu umowy obejmuje opracowanie kompletnej, wielobranżowej dokumentacji projektowej wraz z uzgodnieniami niezbędnymi do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę dla przebudowy portu oraz budowy kapitanatu wraz z siedzibą Zarządu Zlewni w Ostrołęce, a także sprawowanie nadzoru autorskiego oraz uzyskanie decyzji administracyjnych.

Jak zmieni się krajobraz portowy?

Zgodnie z przedstawioną wizualizacją będą parkingi, nowa ścieżka rowerowo-piesza wzdłuż wału, przejazdy drogowe przez wał, nowoczesny kemping dla turystyki, dźwig slipowy, który w sposób nienarażający środowiska ma wstawiać jednostki wodne do Narwi. Według zapowiedzi powstanie także stacja paliw do tankowania jednostek wodnych.

Czas wykonania projektu to grudzień 2019.

Co zakłada przebudowa portu w Ostrołęce?

  • powiększenie basenu portowego,
  • budowę nabrzeża cumowniczego,
  • budowę pomostów stałych (dla większych jednostek żeglugowych),
  • budowę pomostów pływających (dla jednostek turystycznych),
  • budowę pomostów pływających (dla jednostek wędkarskich),
  • budowę uzbrojenia nabrzeża portowego w: slip, stację paliwową, instalacje sanitarne, postumenty zapewniające wodę pitną oraz energię elektryczną i monitoring CCTV,
  • przebudowę drogi dojazdowej do portu,
  • budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż wału przeciwpowodziowego,
  • budowę zaplecza higieniczno-sanitarnego,
  • budowę budynku kapitanatu portu (siedziby Zarządu Zlewni),
  • przystosowanie terenu międzywala w pobliżu portu na pole biwakowe/kempingowe.

W następnym etapie chcielibyśmy, żeby odcinek między mostami zaczął przypominać ten w latach 60. i 70., gdy można było przespacerować "promenadą" od portu prawie do plaży. Chcielibyśmy, aby to znów zaczęło żyć i funkcjonować dla miasta

- dodał senator Mamątow.

Od poniedziałku mają się też rozpocząć intensywne prace nad udrożnieniem rzeki Narew.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki