Wody Polskie rozstrzygnęły przetarg i podpisały umowę na projekt przebudowy portu w Ostrołęce z firmą DHV Hydroprojekt z Warszawy. Firma ta wykona projekt portu za około 1 mln zł. W ramach tej ceny zaprojektuje projekt "generalnej przebudowy i rozbudowy portu oraz infrastruktury towarzyszącej na nabrzeżu Narwi w Ostrołęce".
Poseł Czartoryski wraz z senatorem Robertem Mamątowem przedstawili wizualizację - koncepcję przebudowy portu, która zakłada jego rozbudowę i niemal dwukrotne powiększenie.
W planach jest pozostawienie części turystycznej, jak też rozbudowa potu o urządzenia służące jednostkom należącym do przedsiębiorstwa Wody Polskie
- poinformował poseł Czartoryski. - Podjęto też decyzję o budowie w Ostrołęce siedziby kapitanatu i siedziby zarządu zlewni dla północno-wschodniej Polski i całego dorzecza rzeki Narew, która będzie miała odbudowany szlak wodny.
W środę 21 sierpnia 2019 w Białymstoku została podpisana umowa z wykonawcą projektu architektoniczno-wykonawczego. Zakres przedmiotu umowy obejmuje opracowanie kompletnej, wielobranżowej dokumentacji projektowej wraz z uzgodnieniami niezbędnymi do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę dla przebudowy portu oraz budowy kapitanatu wraz z siedzibą Zarządu Zlewni w Ostrołęce, a także sprawowanie nadzoru autorskiego oraz uzyskanie decyzji administracyjnych.
Jak zmieni się krajobraz portowy?
Zgodnie z przedstawioną wizualizacją będą parkingi, nowa ścieżka rowerowo-piesza wzdłuż wału, przejazdy drogowe przez wał, nowoczesny kemping dla turystyki, dźwig slipowy, który w sposób nienarażający środowiska ma wstawiać jednostki wodne do Narwi. Według zapowiedzi powstanie także stacja paliw do tankowania jednostek wodnych.
Czas wykonania projektu to grudzień 2019.
Co zakłada przebudowa portu w Ostrołęce?
- powiększenie basenu portowego,
- budowę nabrzeża cumowniczego,
- budowę pomostów stałych (dla większych jednostek żeglugowych),
- budowę pomostów pływających (dla jednostek turystycznych),
- budowę pomostów pływających (dla jednostek wędkarskich),
- budowę uzbrojenia nabrzeża portowego w: slip, stację paliwową, instalacje sanitarne, postumenty zapewniające wodę pitną oraz energię elektryczną i monitoring CCTV,
- przebudowę drogi dojazdowej do portu,
- budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż wału przeciwpowodziowego,
- budowę zaplecza higieniczno-sanitarnego,
- budowę budynku kapitanatu portu (siedziby Zarządu Zlewni),
- przystosowanie terenu międzywala w pobliżu portu na pole biwakowe/kempingowe.
W następnym etapie chcielibyśmy, żeby odcinek między mostami zaczął przypominać ten w latach 60. i 70., gdy można było przespacerować "promenadą" od portu prawie do plaży. Chcielibyśmy, aby to znów zaczęło żyć i funkcjonować dla miasta
- dodał senator Mamątow.
Od poniedziałku mają się też rozpocząć intensywne prace nad udrożnieniem rzeki Narew.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?