Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ostrołęka. Ponad 200 urzędników szkoliło się przez 261 dni. Satysfakcja klientów Urzędu Miasta wzrosła o 10 proc.

Robert Majkowski
sxc.hu
Pod koniec 2013 roku zakończył się dwuletni cykl szkoleń, w których wzięło udział ponad 200 pracowników Urzędu Miasta Ostrołęka. Po szkoleniach, których wartość wyniosła ponad 1,2 mln zł, wzrosła satysfakcja ich klientów o 10 proc.

W szkoleniach, które rozpoczęły się w lutym 2012 r., wzięło udział 220 urzędników wszystkich wydziałów, referatów i biur w Urzędzie Miasta Ostrołęka - zarówno kadra kierownicza, jak i pracownicy merytoryczni i pomocniczy. Celem różnorodnych szkoleń, prowadzonych przez trenerów firmy Gamma, była poprawa jakości usług Urzędu oraz poprawa jakości pracy urzędników, co jest możliwe poprzez zdobycie bądź wzmocnienie odpowiednich kompetencji.

Aby ten cel osiągnąć, trenerzy Gamma przeprowadzili aż 2088 godzin zajęć w trakcie 261 dni szkoleniowych. Wartość projektu wyniosła 1 266 324,66 zł, z czego dotacja z Europejskiego Funduszu Społecznego to 1 076 375,96 złotych.

Szkolenia zostały podzielone na trzy główne obszary: rozwijające kompetencje społeczne, doskonalące kompetencje menedżerskie oraz szkolenia odnoszące się do doskonalenia kompetencji merytorycznych (z zakresu aspektów prawnych, legislacyjnych, finansowych, informatycznych). W zależności od potrzeb, pracownicy Urzędu byli kierowani na zajęcia, które dotyczyły tematów takich jak komunikacja interpersonalna, trudne sytuacje w obsłudze klienta, zarządzanie zespołem i organizacja pracy, motywowanie pracowników i zarządzanie ich rozwojem, a także kwestie informatyczne i liczne zagadnienia prawno-finansowe.

- Pojawiają się opinie lekceważące wartość nabywania tego typu kompetencji, wskazujące, że fundusze UE powinny być kierowane wyłącznie na rozwój tzw. 'twardej infrastruktury". Prawda jest jednak taka, że aby poradzić sobie z tego typu projektami, skomplikowanymi również od strony formalnoprawnej, urzędnicy muszą być odpowiednio przygotowani, zarówno pod względem merytorycznym, jak i osobowościowym. Powinni nie tylko poradzić sobie z gąszczem przepisów, ale i z odmiennymi oczekiwaniami różnych grup społecznych oraz z presją czasu i ilością pracy. Temu właśnie służą prowadzone przez nas szkolenia - powiedział Michał Wasilewski, prezes zarządu firmy Gamma.

- Rezultaty szkoleń prowadzonych dla Urzędu Miasta Ostrołęka oceniono dzięki testom, które przeszli uczestnicy szkoleń, poprzez analizę ich kompetencji przed szkoleniem i po szkoleniu oraz dzięki ankietom ewaluacyjnym. Jak się okazało, rezultaty znacznie przekroczyły założone cele. Nastąpił istotny wzrost kompetencji urzędników we wszystkich obszarach objętych treningami. Naszą misją jest "Branie odpowiedzialności za rezultaty". Efekty pracy trenerów Gamma odczują wszyscy mieszkańcy miasta. Dzięki szkoleniom będą sprawniej obsługiwani, a ich problemy będą szybciej i lepiej rozwiązywane. Lepiej prowadzone będą także inwestycje realizowane czy nadzorowane przez miasto. - podkreśla Michał Wasilewski - Już teraz wiemy dzięki prowadzonej w Urzędzie Miasta ankiecie, że nastąpił wzrost satysfakcji klientów Urzędu o ponad 10 proc.. Podobne efekty będą odnotowywane także w innych dziedzinach działalności Urzędu.

Wśród innych rezultatów szkoleń przeprowadzonych przez Gamma należy także wymienić wdrożenie w Urzędzie Miasta Ostrołęki systemu badania i rozwoju kompetencji pracowników. Powstała również "Ankieta badania satysfakcji klienta", która stała się narzędziem wdrożonego systemu monitorowania poziomu satysfakcji klienta w Urzędzie Miasta. Uzyskane dzięki ankiecie wyniki wskazują wzrost satysfakcji klientów Urzędu miasta o ponad 10 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki