Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ostrołęka. GDDKiA szuka wykonawcy projektu obwodnicy

Paula Gałązka
Paula Gałązka
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie ogłosiła drugi przetarg na zaprojektowanie obwodnicy. Termin składania ofert mija w czerwcu.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie ogłosiła drugi przetarg na zaprojektowanie obwodnicy. Termin składania ofert mija w czerwcu. GDDKiA w Warszawie
Ostrołęka. GDDKiA szuka wykonawcy projektu obwodnicy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie ogłosiła drugi przetarg na zaprojektowanie obwodnicy. Termin składania ofert mija w czerwcu.

O budowie obwodnicy Ostrołęki mówi się od lat. Pierwszy przetarg, który ogłoszono w październiku 2018 r., został unieważniony, ponieważ najniższa oferta jaka wpłynęła opiewała na kwotę 3,5 mln zł. GDDKiA chciała sfinansować tę inwestycję za 2,5 mln zł.

GDDKiA szuka wykonawcy projektu obwodnicy

Ponownie ogłoszony przetarg obejmuje opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanej budowy obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53.

Termin składania ofert mija 18 czerwca, a podpisanie umowy, jeśli nie będzie żadnych odwołań, planowane jest na wrzesień 2019. Projektant ma 35 miesięcy na ustalenie przebiegu trasy (na podstawie analizy wariantów) oraz 18 miesięcy na uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia.

Kiedy kierowcy pojadą obwodnicą Ostrołęki? Harmonogram prac

Zgodnie z opublikowanym harmonogramem prac przy budowie obwodnicy, przetarg na wykonawcę inwestycji ma być ogłoszony w 2022 roku. Rok później powinna zostać podpisana umowa. GDDKiA zakłada, że prace nad 12-kilometrową trasą omijającą miasto ruszą w 2025 roku i potrwają do 2027. W ramach zadania powstaną drogi dla obsługi przyległego terenu oraz niezbędne obiekty inżynierskie. Obwodnica zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska.

Obwodnica, czyli... pół obwodnicy

Warto przypomnieć - to wciąż budzi nieporozumienia - że w tym przypadku nie chodzi o oczekiwaną obwodnicę Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 61. Inwestycja, którą planuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad to, omijające miasto, połączenie dróg 61 (na Warszawę) i 53 (na Olsztyn). Bez budowy mostu na Narwi! Choć oczywiście trzeba będzie w ciągu tej drogi wybudować przeprawę przez Omulew.

Według wstępnych założeń planowana obwodnica zaczynałaby się w okolicach Nożewa i kończyła w okolicach trasy na Baranowo.

Zobacz inne materiały

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki