16 marca 2021 roku w Urzędzie Gminy Lelis odbyło się spotkanie radnych gminy ze starostą ostrołęckim Stanisławem Kubłem. Obecnie byli również: wójt gminy Lelis Stefan Prusik, radny województwa mazowieckiego Mirosław Augustyniak, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych Grzegorz Bakuła, kierownik działu technicznego ZDP Izabela Kiernozek – informuje na stronie bialobiel.pl radny Parzychowski. - Starosta przedstawił koncepcję ringu drogowego wokół Ostrołęki. Padły również przewidywane terminy zakończenia poszczególnych etapów:
O tej koncepcji przygotowanej przez powiat pisaliśmy już obszernie. Przeczytaj:
Jednym z elementów tego ringu jest połączenie drogi Ostrołęka-Łęg Przedmiejski z drogą krajową nr 53. Miałby to być jeden z elementów przyszłej obwodnicy miasta. Obwodnicę tę utworzyłyby trzy odrębne inwestycje. Poza wspomnianą wyżej: realizowana przez GDDKiA budowa drogi łączącej DK 61 i DK 53, połączenie DK 61 z drogą Ostrołęka-Łęg Przedmiejski z mostem w Teodorowie (inwestycja powiatu).
Nowa przeprawa przez Narew (w Teodorowie) i połączenie drogi na Łomżę z drogą na Łęg Przedmiejski ma być gotowe do 2024 roku. A trasa łącząca ten odcinek przyszłej obwodnicy z drogą na Mazury – w 2027 roku.
Trwają planistyczne prace nad przebiegiem tej trasy, która przechodziłaby w okolicach Białobieli, Gnatów i Siemnochy.
- Moi drodzy mieszkańcy Białobieli, was na pewno najbardziej interesuje przebieg trasy w okolicy naszej miejscowości – pisze radny na stronie bialobiel.pl. - Przedstawione zostały trzy wersje przebiegu. Wszystkie trzy wchodzą do Białobiel w trasie linii 400 kV. Różnice zaczynają się na wysokości szkoły. Pierwsza wersja odbija w kierunku szkoły i przecina Białobiel w okolicy skrzyżowania na Siemnochę, przez łąki i dołącza się do skraju lasu, stamtąd już prosto do drogi na Kadzidło. Druga wersja prowadzi dalej trasą linii 400kV, zaraz za Białobielą przecina drogę Białobiel-Durlasy i prowadzi łąkami na skraj lasu i dalej do drogi na Kadzidło. Trzecia wersja trzyma się prawie cały czas linii 400kV (idzie środkiem lasu).
- Z otrzymanych przeze mnie informacji wynika, że wariant pierwszy, przez środek wsi, został odrzucony ze względu na liczbę domów i posesji, na które droga będzie miała wpływ. Wersja trzecia została odrzucona przez Lasy Państwowe, które drogą do lasu wpuszczą tylko wtedy „gdy nie będzie innej możliwości”. Takie okoliczności obecnie nie zachodzą. W związku z tym najbardziej prawdopodobny jest wariant drugi, za Białobielą. W związku z tym, że w projekcie droga jest położona w bezpośrednim sąsiedztwie kilku domów, poprosiłem o jej maksymalne przesunięcie w kierunku zakrętów za Białobielą oraz ewentualne zaprojektowanie ekranów dźwiękochłonnych. I będę o tym przypominał przy każdych rozmowach o przebiegu drogi – informuje i zapewnia radny Parzychowski.
Konkludując:
Nowa droga to zawsze wielka niewiadoma i możliwe utrudnienie dla mieszkańców. Liczę na to, że uda się ją poprowadzić możliwie daleko od zabudowań. Na pewno bardzo pozytywne jest to, że na nowej drodze będzie rondo. Z jednej strony – świadczy to o tym, że nowa droga nie będzie szybkiego ruchu, z drugiej – spowolni ruch na wjeździe do Białobieli.
Warianty przebiegu planowanej drogi w okolicach Białobieli w naszej galerii.
Zobacz inne materiały z regionu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?