Wśród wszystkich uczestników spotkania wyraźne zainteresowanie wzbudziły słowa dyrektora Mariana Gołosia o obwodnicy Ostrołęki. Prosili o szczegóły, przebieg; pytali czy plan uwzględnia budowę przeprawy mostowej, bo remont starego mostu nie zmniejszy natężenia ruchu, zwłaszcza tego ciężkiego.
Sekretarz gm. Olszewa-Borek pytała też o obwodnicę Pułtuska, na jakim etapie jest jej realizacja.
- Przetarg na obwodnicę Pułtuska został rozstrzygnięty, podpisałem umowę na realizację tej inwestycji - opowiedział dyrektor Gołoś. - Rozpoczęły się prace projektowe. Trwa formalna procedura, łącznie z uzyskaniem decyzji środowiskowej.
- Natomiast jeśli chodzi o Ostrołękę, przygotowaliśmy program inwestycyjny – mówił dyrektor Gołoś. - W tej chwili znajduje się on w ministerstwie, gotowy do podpisania. Jeżeli minister podpisze program inwestycyjny na budowę obwodnicy Ostrołęki, to ruszamy z przetargiem. Program, który przygotowaliśmy zakłada zarówno wariantowanie, wariant północy i wariant południowy.
- Ze względów komunikacyjnych, przynajmniej dla Generalnej Dyrekcji, korzystny jest wariant północny. Cały tranzyt wyprowadzając z miasta. W zakresie uzyskania decyzji środowiskowej, projektant ma wziąć pod uwagę także wariant południowy. Wówczas jednak nie byłby rozwiązany problem tranzytu, który idzie drogą 53 - tłumaczył Leszek Sekulski.
Zaś dyrektor Gołoś dodał: - Nie przywiązywałbym się jednak do rozwiązań, które były dawniej przygotowane. Owszem, są pomocne, ale nie obowiązują. Projektant może wskazać zupełnie inne przebiegi. Trafią one do konsultacji i dopiero wówczas wspólnie ustalimy preferowany przebieg. A ostateczny zamknie decyzja środowiskowa. To dopiero otwarta droga - mówił dyrektor.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?