Most kolejowy w Ostrołęce – zbudowany w latach 50. XX wieku w oparciu o konstrukcję z czasów pierwszej wojny światowej – wkrótce zostanie gruntownie zmodernizowany. Przebudowa mostu to część dużej inwestycji polegającej na modernizacji linii kolejowej do Chorzel.
Prace trwają, już jakiś czas temu stare tory zostały zdemontowane. Teraz rozpoczynają się prace przy moście kolejowym.
Będzie to nie tylko największa część inwestycji, ale także najbardziej widoczna. Za sprawą zmiany konstrukcji mostu. Z krajobrazu Ostrołęki zniknie bardzo charakterystyczna kratownicowa konstrukcja.
Prace już się rozpoczęły. Od strony Grabowa. Jak zdradził na ostatniej sesji rady miasta prezydent Łukasz Kulik na moście kolejowym ma też powstać ścieżka rowerowa i chodnik. To dobra wiadomość szczególnie dla mieszkańców Grabowa, Olszewa-Borek i osiedla Leśnego. Dla nich most kolejowy to najkrótsze połączenie z centrum miasta.
I jeszcze ciekawostka. Niewykluczone, że charakterystyczna konstrukcja mostu kolejowego… zostanie w Ostrołęce. To pomysł radnego Jerzego Grabowskiego, który zwrócił się z ciekawą prośbą do prezydenta miasta. Poprosił mianowicie, żeby ten wystąpił do inwestora, czyli spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, żeby po demontażu starej konstrukcji mostu, fragment przęsła… zostawili oni w Ostrołęce. Odpowiednio wyeksponowany w okolicach mostu przypominałby historię tej przeprawy. Na razie nie wiadomo co na to PKP PLK, rozmowy zostały w każdym razie podjęte.
Zobaczcie jak wygląda most kolejowy od strony Grabowa. Jak widać na zdjęciach prace przy jego przebudowie już się zaczęły.
Zobacz inne materiały
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?