Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkanka Myszyńca: nie było jak zgłaszać uwag do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Burmistrz objaśnia

Beata Modzelewska
Beata Modzelewska
Tygodnik Ostrołęcki
- Gmina zmieniła przeznaczenie działki bez wiedzy jej właściciela - z taką sprawą do naszej redakcji przyszła Katarzyna Warchoł. - Owszem, było w prasie obwieszczenie dotyczące przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w miejscowości Myszyniec i Myszyniec Stary, ale nie było publicznej dyskusji - bo, jak mi tłumaczono - nie można było tego zrobić z powodu pandemii. Dowiedziałam się o tym wszystkim, gdy chciałam podzielić półhektarową działkę, znajdującą się w Myszyńcu. Okazało się, że niemal przez środek mojej nieruchomości przebiega droga. I co mam teraz zrobić?

Zapytaliśmy o to burmistrz Myszyńca, Elżbietę Abramczyk.
- Obecne Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego zostało uchwalone przez Radę Miejską 19 marca 2019 r. Procedura rozpoczęła się w 2016 roku i zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w sprawie przystąpienia do projektu jego sporządzania, mieszkańcy gminy od 2 sierpnia 2018 do 10 września 2018 roku mogli wnosić swoje uwagi. (Nadmieniam, że nie byłam wtedy burmistrzem). Od pracowników urzędu wiem, że informacja o tej możliwości była szeroko rozpowszechniona wśród mieszkańców. Byli mieszkańcy, którzy interesowali się tym projektem i wnosili swoje uwagi. Pani, która teraz skarży się do redakcji, w tamtym czasie nie wnosiła żadnych uwag - mówi burmistrz.

29 marca 2021 roku Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w miejscowości Myszyniec i Myszyniec Stary. Informacja dotycząca podjętej uchwały oraz możliwości składania wniosków była zamieszczona od 15 czerwca 2021 – na 21 dni, na tablicy ogłoszeń w siedzibie urzędu, na stronie BIP oraz w Tygodniku Ostrołęckim (nr 24 z 15 czerwca 2021).

Uwagi i wnioski mogły być składane:

  • w formie pisemnej na adres urzędu
  • za pomocą poczty elektronicznej
  • w formie ustnej do protokołu, w nieprzekraczalnym terminie do 13 lipca 2021.

- Nadmieniam również, że urząd przez cały czas pandemii był dostępny dla mieszkańców (oczywiście z zachowaniem wszelkich procedur zalecanych przez Sanepid) - dodaje burmistrz Abramczyk.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki