Obie - jak napisano w uzasadnieniach - powstały na wniosek ostrołęckich korporacji taksówkowych. Pierwsza dotyczy wprowadzenia maksymalnych opłat za przejazdy taksówkami. Taką regulację stosuje wiele samorządów w Polsce. Oczywiście nie oznacza to "cen urzędowych" - każda korporacja i każdy taksówkarz będzie mógł ustalać własne ceny, byle nie przekroczyć maksymalnych stawek, określonych uchwałą.
Ceny określone są dla dwóch stref w mieście. I to też będzie nowość. Dziś całe miasto w granicach administracyjnych jest jedną strefą, dopiero wyjazd za miasto kosztuje więcej. Po zmianie Ostrołęka zostanie podzielona na dwie strefy (patrz mapka). W II strefie (czyli najdalej od centrum) opłaty będą wyższe.
Wprowadzenie dwóch stref wiąże się z kosztami, które poniesie miasto. Chodzi o około 10 tys. zł, które trzeba będzie wydać na tablice informujące o granicach stref - zostaną one ustawione na ulicach miasta.
Ceny maksymalne, które będą obowiązywały po wejściu w życie uchwały:
I strefa
- opłata początkowa - 6 zł
- opłata za kilometr - 2,50 zł w dni powszednie w godz. 6-22; 3,75 zł w godz. 22-6 oraz w niedziele i święta
- opłata za godziną postoju - 50 zł.
II strefa
- opłata początkowa - 6 zł
- opłata za kilometr - 5 zł w dni powszednie w godz. 6-22; 7,50 zł w godz. 22-6 oraz w niedziele i święta
- opłata za godziną postoju - 50 zł
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?