Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Metro na Bródnie już za dwa lata. Prace na budowie II linii nabierają tempa

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
Metro na Bródnie już za dwa lata. Prace na budowie II linii nabierają tempa
Metro na Bródnie już za dwa lata. Prace na budowie II linii nabierają tempa UM Warszawa
Metro na Bródnie. Podziemna kolejka ma dojechać na Bródno w 2021 roku. Na razie w miejscu gdzie będą jeździć pociągi powstał wielki wykop. Wkrótce rusza betonowanie płyty pod strop przyszłej stacji II linii metra.

Co słychać na budowie metra?

Pierwsze stacje na Targówku (Trocka i Targówek Mieszkaniowy) są już gotowe. Wschodni odcinek II linii metra czeka na otwarcie. Tymczasem, na zakładkę, trwa już dalsza budowa. Przypominamy, że metro dojedzie do stacji końcowej C21 Bródno. Zgodnie z umową wykonawca - konsorcjum Gulermak i Astaldi - za 1,4 mld zł do połowy 2021 roku zbuduje trzy stacje:

  • Zacisze C19
  • Kondratowicza C20
  • Bródno C21.

Obecnie najbardziej zaawansowane prace są przy stacji końcowej - Bródno. Przy ul. Kondratowicza powstał już głęboki na kilka metrów wykop. Widać również prace zbrojeniowe. Stacja, podobnie jak pozostałe na tym odcinku, będzie realizowana metodą podstropową. To oznacza, że najpierw betonuje się płytę stropową, a potem wybiera się pod nią ziemię. Wylewany beton stanie się sufitem przyszłej stacji.

Pod koniec marca 2018 roku tarcza Krystyna, drążąca tunel od strony stacji Księcia Janusza, przebiła się na stację Młynów. Miało to miejsce o miesiąc wcześniej, niż pierwotnie zakładano. Termin zakończenia wszystkich prac na stacji Młynów wyznaczono na listopad 2019 roku. Niestety, jak podaje portal naszemiasto.pl, mieszkańcy Woli nadal nie wiedzą, kiedy będą mogli skorzystać z nowych stacji metra w swojej dzielnicy. Wszystko przez ciągnącą się dyskusję na temat ostatecznego kształtu ul. Górczewskiej, pod którą za 5 lat znajdzie się łącznie pięć stacji drugiej linii.

Budowa Metro Młynów [ZDJĘCIA] Stacja podziemna już prawie go...

Prace przy stacji Bródno są dość skomplikowane, ponieważ tuż za nią powstanie hala z 11 torami, gdzie będą zatrzymywać się i zawracać pociągi kursujące po II linii metra.

"Na pozostałych stacjach: Zacisze i Kondratowicza trwają prace przy budowie kolejnych ścian szczelinowych, które stanowić będą jednocześnie ściany boczne stacji. Prace te wykonywane są przy użyciu specjalnych głębiarek, które pozwalają na precyzyjne wykonanie głębokiego, a jednocześnie wąskiego wykopu. To w nim następnie umieszczana jest klatka zbrojeniowa. Na koniec wykop zalewany jest betonem tworząc ścianę szczelinową. To bardzo ważny etap budowy, ponieważ to pierwszy konstrukcyjny element przyszłych stacji" - czytamy w komunikacie dotyczącym budowy metra przesłanym przez ratusz.

ZOBACZ TEŻ | II linia metra. Pierwszy pociąg przejechał nowym odcinkiem. Jak wyglądają stacje Szwedzka, Targówek i Trocka? Kiedy otwarcie?

Wykonawcy montują także ekrany akustyczne w pobliżu przyszłych stacji Zacisze i Bródno. Wszystko po to, żeby prace nie były uciążliwe dla mieszkańców. Place budowy położone są bardzo blisko zabudowań.

CZYTAJ TEŻ | Kości znalezione na budowie metra to szczątki słonia leśnego

POLECAMY W SERWISIE POLSKATIMES.PL:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Metro na Bródnie już za dwa lata. Prace na budowie II linii nabierają tempa - Portal i.pl

Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki