Zauważyć możemy liczne elementy charakterystyczne dla wydania AMG, na czele z osłoną chłodnicy. Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są reflektory DIGITAL LIGHT, z funkcją projekcji lub bez. Wzornictwo przedniego pasa dopełniają duży centralny wlot powietrza, który razem z osłoną chłodnicy wpisuje się w kształt litery A, oraz zewnętrzne wloty – każdy z dwiema poziomymi listwami. Listwa spoilera na pokrywie bagażnika jest lakierowana na odcień nadwozia, ale w ramach pakietu stylistycznego AMG występuje także w kolorze czarnym.
W kabinie wzrok przyciągają wolnostojący, cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 12,3 cala oraz centralny 11,9-calowy ekran w pionowym formacie. Zdecydować można się na opcjonalne dynamiczne nastrojowe oświetlenie w 64 kolorach. Świetlne pasy biegną od kokpitu przez drzwi i tylne panele boczne aż za tylne siedzenia. Aby zapobiec nadmiernemu nagrzewaniu się tapicerki i wnętrza fotele pokrywa specjalna powłoka, która odbija promieniowanie słoneczne w zakresie bliskiej podczerwieni.
Wysoki poziom komfortu podczas jazdy ze złożonym dachem zapewniają elektrycznie sterowany system owiewek AIRCAP® oraz ogrzewanie i wentylacja okolic szyi AIRSCARF. Dach otwiera się i zamyka w ciągu 20 sekund, na postoju lub podczas jazdy z prędkością do 60 km/h. Po raz pierwszy jego sterowanie jest w pełni elektryczne, dzięki czemu mechanizm pracuje jeszcze ciszej. Montowana w standardzie całkowicie elektryczna przegroda oddziela złożony dach od reszty bagażnika.
ZOBACZ TAKŻE: Najsłynniejsze radiowozy polskiej milicji. Zobacz czym jeździli mundurowi w PRL
Nowy CLE 53 4MATIC+ wykorzystuje udoskonaloną wersję 3,0-litrowego rzędowego silnika o 6 cylindrach (oznaczenie M256) z turbodoładowaniem. Najnowsze wydanie tej jednostki – M256M – cechuje się przede wszystkim zoptymalizowanymi komorami spalania z przeprojektowanymi otworami dolotowymi i wylotowymi. Zakres zmian obejmuje także nowe pierścienie tłokowe, zmodyfikowany układ wtrysku oraz nową turbosprężarkę o zwiększonym ciśnieniu doładowania (1,5 zamiast 1,1 bara). Skutkuje to wyższym maksymalnym momentem obrotowym, który teraz wynosi 560 Nm w trybie ciągłej pracy oraz 600 Nm w trybie overboost (przez maksymalnie 10 sekund). Sześciocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 3,0 l osiąga moc 330 kW (449 KM); wspomaga go tradycyjna turbosprężarka oraz dodatkowa sprężarka elektryczna.
Zamawiając opcjonalny pakiet kierowcy AMG, elektroniczne ograniczenie prędkości maksymalnej do 250 km/h można podnieść do 270 km/h.
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?