W samochodach Mercedes Sprinter wyprodukowanych w Niemczech od maja 2006 r. do kwietnia 2009 r., z powodu zanieczyszczeń, które mogą przedostać się do filtra oleju, możliwy jest wzrost ciśnienia i wyrzut oleju poza komorę silnika, gdzie może się on zetknąć z gorącymi elementami silnika powodując pożar.
Na rynku polskim kampanią nawrotową z tego powodu objętych jest 2931 samochodów Mercedes Sprinter.
Przedsiębiorca poinformował UOKiK, że właściciele wadliwych aut zostaną powiadomieni listownie o problemie i zaproszeni na bezpłatną wymianę filtra oleju.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 215).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny, powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?