Małkinia Górna. Program Erasmus+ w SP nr 2. Po raz drugi uczniowie z zagranicy byli gośćmi „dwójki”. Zobaczcie zdjęcia i wideo

Hanna Chromińska

Wideo

Zobacz galerię (185 zdjęć)
Małkinia Górna. Zakończono właśnie drugi projekt międzynarodowy w ramach Erasmus + w Szkole podstawowej nr 2 im. F. Chopina.

Szkoła Podstawowa nr 2 im. F. Chopina w Małkini Górnej w ramach programu Erasmus+ gościła 23 uczniów i 8 nauczycieli z  Portugalii, Północnej Macedonii, Turcji i Włoch. Wkrótce uczniowie z Małkini wyjadą do tych krajów.

Zaczęli od Małkini

W dniach 9 – 13 grudnia 2019 r. małkińska SP nr 2 uczniowie i nauczyciele wykonywali razem zadania projektowe, a także pogłębiali wiedzę o swoich państwach. W harmonogramie projektu przewidziano spotkania w każdym kraju partnerskim (razem 5 spotkań). Pierwsze spotkanie i inauguracja projektu odbyła się właśnie w Małkini Górnej.

Program zajęć projektowych realizowanych w SP 2 w Małkini Górnej obejmował warsztaty tematyczne, zajęcia sportowe, gry i zabawy integracyjne oraz 3 wycieczki.

Po uroczystym otwarciu grupy projektowe zaprezentowały krótkie filmiki o swoich krajach i miejscowościach oraz prezentacje multimedialne o szkołach i systemach edukacji. Po wybraniu logo projektu (najwięcej głosów otrzymał projekt ucznia z Macedonii Płn.) odbyły się warsztaty z mobilnej aplikacji Kahoot, umożliwiającej tworzenie quizów edukacyjnych w celu utrwalenia i powtórzenia materiału poznanego w trakcie lekcji. Warsztaty Kahoot przygotował i poprowadził absolwent SP 2 Aleksander Zyśk.

Pożyteczne i trudne wycieczki

W drugim dniu uczestnicy projektu odwiedzili Warszawę. W programie wycieczki była wizyta w Centrum Nauki Kopernik i zwiedzanie warszawskiej Starówki.

Trzeciego dnia grupy projektowe odwiedziły muzeum w Treblince. Lekcję historii o niemieckim nazistowskim obozie zagłady i obozie pracy poprowadzili uczniowie klas VIIIa i VIIIb.

Po południu odbyły się szkolenia i warsztaty FLIPPED CLASSROOM (LEKCJA ODWRÓCONA) polegające na obejrzeniu przez uczniów materiału edukacyjnego w domu i doskonaleniu praktycznych umiejętności podczas zajęć w szkole. Nauczyciele zapoznali się z programem do nagrywania materiałów edukacyjnych i sposobami rozpowszechnienia ich wśród uczniów. Warsztaty FLIPPED CLASSROOM przygotowały i przeprowadziły opiekunki grupy włoskiej - Sonia Orsini i Manuela Paganini.

W czwartek młodzież i nauczyciele odbyli trzecią wycieczkę, w czasie której poznali historię Białegostoku jako miejsca przenikania się wielu kultur. W czasie spaceru uczestnicy projektu odwiedzili prawosławny sobór św. Mikołaja, bazylikę archikatedralną pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny oraz muzeum medycyny i farmacji w pałacu Branickich. Wizytę w stolicy Podlasia zakończyły warsztaty cukiernicze w Manufakturze Słodyczy.

Nauka lepienia pierogów

Ostatni dzień pobytu rozpoczął się bardzo smakowicie – na warsztatach kulinarnych w Zespole Szkół Zawodowych im. S. Staszica w Małkini Górnej uczniowie Technikum Gastronomicznego przybliżyli młodszym koleżankom i kolegom trudną sztukę lepienia pierogów, a następnie zaprosili ich na degustację tradycyjnych polskich potraw wigilijnych.

Ostatnim zadaniem projekty były warsztaty z aplikacji mobilnej WordWall, która umożliwia nauczycielom tworzenie własnych pomocy dydaktycznych utrwalających i sprawdzających wiedzę uczniów. Podczas części praktycznej uczniowie w międzynarodowych grupach tworzyli zadania utrwalające wiadomości z warsztatów i pobytu w Polsce. Warsztaty WordWall przygotowała i przeprowadziła nauczycielka informatyki Teresa Dmochowska.

Cały projekt koordynowała Alena Przywoźna przy wsparciu Anny Warackiej Zyśk. W czasie realizacji projektu obie panie prowadziły zajęcia integracyjno-językowe, a rozgrywki sportowe organizował Marcin Wojciechowski.

Certyfikaty i Belgijka

Podczas uroczystego zakończenia projektu wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe certyfikaty i wspólnie odtańczyli ulubioną Belgijkę.

Oficjalnie efektem końcowym części projektu Erasmus+ realizowanej w małkińskiej SP 2 jest 10 aplikacji mobilnych, które przysłużą się do wzbogacenia warsztatu pracy nauczycieli, usprawnią ocenianie postępów uczniów i urozmaicą zajęcia edukacyjne.

Mniej oficjalnym, ale równie cennym efektem są nawiązane przyjaźnie i plany kolejnych spotkań. Młodzi ludzie z pięciu krajów w pełni wykorzystali okazję, by sprawdzić swoje umiejętności językowe, przełamać nieśmiałość, zdobyć nowe doświadczenia i pogłębić wiedzę o Polsce. W tym ostatnim zadaniu bardzo pomocne okazały się przygotowane przez Ostrowskie Stowarzyszenie „Ludzie z Pasją” i Zespół Szkół im. St. Staszica zestawy folderów w języku angielskim, opisujące historię, zabytki i kulinarne dziedzictwo Mazowsza.

Projekt Erasmus+ jest dofinansowany z funduszu Unii Europejskiej z kategorii „Współpraca na rzecz innowacji i wymiana dobrych praktyk KA229”. Głównym celem projektu USING MOBILE APPS IN THE LEARNING PROCESS (ZASTOSOWANIE APLIKACJI MOBILNYCH W PROCESIE UCZENIA SIĘ) było zdobywanie i poszerzanie wiedzy na temat mobilnych aplikacji wykorzystywanych w procesie uczenia się, promowanie zastosowania technologii oraz zapoznanie z innowacyjnymi technikami oceniania postępów uczniów.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie