Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Małkinia Górna. Od 10 marca pociągi pojadą nowym mostem i nowym torem [ZDJĘCIA]

red
Zakończył się ważny etap budowy linii kolejowej Warszawa - Białystok

Od 10 marca podróżujący pociągami na odcinku Sadowne – Czyżew skorzystają z pierwszych efektów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. Lepsze warunki zapewnią przebudowane perony na stacjach Sadowne i Małkinia oraz przystankach Prostyń, Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Wielkie. Na podwyższonych peronach ustawiono nowe wiaty i ławki. Zamontowano funkcjonalne oświetlenie. Tablice informacyjne oraz nagłośnienie ułatwią podróż. Wszystkie perony zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

W Małkini nowe przejście podziemne zastąpi starą kładkę. Jest już gotowa konstrukcja pod dwoma torami. W marcu roboty przeniosą się na drugą stronę stacji.

Nowym torem i po nowym moście kolejowym

To jeszcze nie koniec dobrych wiadomości. Oddano także w Małkini nowy most kolejowy na Bugu. To największy i najciekawszy obiekt na odcinku Sadowne – Czyżew. Inwestycja likwiduje tzw. wąskie gardło - jednotorową przeprawę przez rzekę.

Nowy most ma: 

  • 300 m długości,
  • pięć 60-metrowych przęseł o wysokości 12 m
  • 3000 ton wagi.

Jeszcze w marcu rozpocznie się rozbiórka starego obiektu, a w jego miejscu powstanie nowa konstrukcja. Nowe mosty na Bugu umożliwią przejazdy większej liczby pociągów pasażerskich. Zapewnione będzie sprawne kursowanie cięższych niż dotychczas składów towarowych. Na modernizowanym odcinku wybudowane zostały także nowe mosty nad rzeką Bojewką i Nową Treblinką.

Na 35-kilometrowym odcinku trasy ułożono nowe tory i sieć trakcyjną. Zamontowano ponad 40 nowych rozjazdów, wyposażonych w system elektrycznego ogrzewania, zapewniający sprawne kursowanie składów w warunkach zimowych. Na stacji w Małkini wybudowane zostało nowe lokalne centrum sterowania. Nowoczesne urządzenia i systemy zwiększają poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Z prędkością 160 km/h

Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych zgód administracyjnych na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi pasażerskie pojadą 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

Sadowne – Czyżew to kolejny modernizowany odcinek linii z Warszawy do Białegostoku. Wartość prac to 569 mln zł netto. W marcu roboty przeniosą się na drugi tor. Zakończenie robót zaplanowano w II kwartale 2020 r.

Natomiast kompleksowa modernizacja linii Rail Baltica zapewni sprawne podróże z Warszawy do Białegostoku. Po jej zakończeniu podróż pomiędzy Warszawą i Białymstokiem skróci się do ok. dwóch godzin.

Prace na odcinku Sadowne – Czyżew są realizowane w ramach projektu: "Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne" i finansowane z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki