Małkinia Górna. Naukobus w GOKiS, 5-6.08.2019. Kula plazmowa, człowiek-układanka i inne naukowe atrakcje [ZDJĘCIA, WIDEO]

Hanna Chromińska

Wideo

Zobacz galerię (82 zdjęcia)
Małkinia Górna. Naukobus był przez dwa dni w GOKiS. Dzieci i dorośli mogli zobaczyć cuda wyczarowane przez interaktywne eksponaty.

5 i 6 sierpnia 2019 r. w Małkini Górnej, w budynku Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu, gościł Naukobus, czyli mobilne laboratorium.

To wspólna inicjatywa Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Centrum Nauki Kopernik mająca na celu umożliwienie samodzielnego odkrywania nauki dzieciom i młodzieży w miejscowościach z utrudnionym dostępem do nowoczesnych form edukacji.

Eksperymenty z eksponatami

Jako mobilne laboratorium Naukobus dysponuje zestawem 20 interaktywnych eksponatów umożliwiających samodzielne eksperymentowanie. Wizyta Naukobusu trwa dwa dni, a zespół edukatorów wspiera eksperymentatorów w zapoznawaniu się z prawami fizyki, poznawaniu tajemnic ludzkiego ciała i rozwiązywaniu łamigłówek.

W małkińskim GOKiS na 12 stanowiskach mali i duzi goście doświadczali działania zachowania momentu pędu, sprawdzali swoją zdolność logicznego myślenia, refleks i słuch, próbowali odszyfrować tajemnicze napisy i ożywiać rysunkowe postacie oraz testowali swoją odwagę w kontakcie z malutkimi piorunami.

Przyszło dużo dzieci

Nad bezpieczeństwem i prawidłowym przebiegiem eksperymentów czuwali edukatorzy Centrum Nauki Kopernik – Lucjan Staszewski, Joanna Pniewska i Piotr Kucharski.

Podsumowując wizytę w małkińskim GOKiS Lucjan Staszewski powiedział:

- W ciągu dwóch dni Naukobus odwiedziło około 250 osób, głównie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym pod opieką rodziców i dziadków. W tym roku to nasz 114 wyjazd, dlatego duża rozpiętość wieku nie jest dla nas przeszkodą w dzieleniu się wiedzą.

Najmłodsi są bardzo otwarci na samodzielne eksperymentowanie, a nasze stanowiska umożliwiły im zdobywanie wiedzy przez świetną zabawę

- mówi Lucjan Staszewski.

- Wiedza, którą prezentujemy i stwarzana przez nas możliwość samodzielnego, bezpiecznego eksperymentowania ma na celu uatrakcyjnienie zajęć z przedmiotów ścisłych i przyrodniczych, wyrównywanie szans edukacyjnych oraz aktywizowanie młodzieży w obszarze badań naukowych, dlatego żałujemy, że pojawiło się niewielu uczniów klas starszych. Mam nadzieję, że udostępniony przez nas „Poradnik młodego naukowca” będzie inspiracją do dalszych doświadczeń – mówi Lucjan Staszewski.

Zobacz inne materiały

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie