reklama

Małkinia Górna. Naukobus w GOKiS, 5-6.08.2019. Kula plazmowa, człowiek-układanka i inne naukowe atrakcje [ZDJĘCIA, WIDEO]

Hanna Chromińska

Wideo

Zobacz galerię (82 zdjęcia)
Małkinia Górna. Naukobus był przez dwa dni w GOKiS. Dzieci i dorośli mogli zobaczyć cuda wyczarowane przez interaktywne eksponaty.

5 i 6 sierpnia 2019 r. w Małkini Górnej, w budynku Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu, gościł Naukobus, czyli mobilne laboratorium.

To wspólna inicjatywa Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Centrum Nauki Kopernik mająca na celu umożliwienie samodzielnego odkrywania nauki dzieciom i młodzieży w miejscowościach z utrudnionym dostępem do nowoczesnych form edukacji.

Eksperymenty z eksponatami

Jako mobilne laboratorium Naukobus dysponuje zestawem 20 interaktywnych eksponatów umożliwiających samodzielne eksperymentowanie. Wizyta Naukobusu trwa dwa dni, a zespół edukatorów wspiera eksperymentatorów w zapoznawaniu się z prawami fizyki, poznawaniu tajemnic ludzkiego ciała i rozwiązywaniu łamigłówek.

W małkińskim GOKiS na 12 stanowiskach mali i duzi goście doświadczali działania zachowania momentu pędu, sprawdzali swoją zdolność logicznego myślenia, refleks i słuch, próbowali odszyfrować tajemnicze napisy i ożywiać rysunkowe postacie oraz testowali swoją odwagę w kontakcie z malutkimi piorunami.

Przyszło dużo dzieci

Nad bezpieczeństwem i prawidłowym przebiegiem eksperymentów czuwali edukatorzy Centrum Nauki Kopernik – Lucjan Staszewski, Joanna Pniewska i Piotr Kucharski.

Podsumowując wizytę w małkińskim GOKiS Lucjan Staszewski powiedział:

- W ciągu dwóch dni Naukobus odwiedziło około 250 osób, głównie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym pod opieką rodziców i dziadków. W tym roku to nasz 114 wyjazd, dlatego duża rozpiętość wieku nie jest dla nas przeszkodą w dzieleniu się wiedzą.

Najmłodsi są bardzo otwarci na samodzielne eksperymentowanie, a nasze stanowiska umożliwiły im zdobywanie wiedzy przez świetną zabawę

- mówi Lucjan Staszewski.

- Wiedza, którą prezentujemy i stwarzana przez nas możliwość samodzielnego, bezpiecznego eksperymentowania ma na celu uatrakcyjnienie zajęć z przedmiotów ścisłych i przyrodniczych, wyrównywanie szans edukacyjnych oraz aktywizowanie młodzieży w obszarze badań naukowych, dlatego żałujemy, że pojawiło się niewielu uczniów klas starszych. Mam nadzieję, że udostępniony przez nas „Poradnik młodego naukowca” będzie inspiracją do dalszych doświadczeń – mówi Lucjan Staszewski.

Zobacz inne materiały

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3