Małkinia Górna. „Dwa tory, dwa mosty nad Bugiem” - konferencja prasowa na linii kolejowej Rail Baltica. 24.01.2020 [ZDJĘCIA, WIDEO]

Hanna Chromińska

Wideo

Zobacz galerię (67 zdjęć)
Małkinia Górna. „Dwa tory, dwa mosty nad Bugiem” - konferencja prasowa na linii kolejowej Rail Baltica. Pochwalono się tym, co już zrobiono.

24 stycznia 2020 na briefingu prasowym na stacji Małkinia zaprezentowano efekt prac modernizacyjnych Rail Baltica na odcinku Sadowne – Czyżew.

Rail Baltica - część transeuropejskiego korytarza docelowo łączącego Niemcy, Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię i Finlandię – została wytyczona na trasie Berlin – Warszawa – Kowno – Ryga – Tallin - Helsinki. Dzięki prowadzonej modernizacji linia przystosowana zostanie do ogólnych standardów linii kolejowych obowiązujących w krajach Unii Europejskiej.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 569 mln zł netto realizowana jest w ramach projektu CEF Łącząc Europę. Sadowne – Czyżew to kolejny modernizowany odcinek linii z Warszawy do Białegostoku. Zakończenie wszystkich robót zaplanowano w II kwartale 2020 r. (wcześniejszy termin zakończenia prac został zmieniony w związku z trudnościami jakie napotkał wykonawca przy budowie mostu na Bugu oraz przy montażu nowego systemu sterowania ruchem kolejowym).

Modernizacja linii Sadowne-Czyżew

Na zorganizowanym 24 stycznia 2020 briefingu połączonym z wizytą techniczną z dziennikarzami spotkali się m.in.: Morten Jensen z agencji celowej Komisji Europejskiej odpowiadającej m.in. za nadzór, koordynacje techniczną i finansowa implementację instrumentu CEF (Connecting Europe Facility), Jakub Siwiński z Ministerstwa Funduszy i Programów Regionalnych, Marcin Grabowski – kierownik Delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ostrołęce, Józef Jagiełło i Zbigniew Nietubyć - radni gminy Małkinia Górna.

Zobacz inne materiały

Najważniejsze informacje na temat prac na odcinku Sadowne – Czyżew przedstawili: Jolanta Pawluk – dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK i Mirosław Siemieniec – rzecznik prasowy PKP PLK.

W wypowiedziach przedstawicieli PKP PLK szczególny nacisk położono na korzyści z budowy drugiego toru i mostu między Prostynią a Małkinią oraz ułatwiające podróż modernizacje infrastruktury kolejowej.

Dyrektor Jolanta Pawluk powiedziała:

- Likwidacja „wąskiego gardła” jednotorowego około kilometrowego odcinka z mostem na Bugu na linii Warszawa – Białystok zakończona została jeszcze w 2019 r. Pociągi na odcinku Sadowne – Czyżew kursują dwoma torami, czyli linia kolejowa zwiększyła przepustowość. W październiku nad rzekę nasunięto 5 przęseł 300-metrowego nowego obiektu. Każde z przęseł waży około 300 ton. Na nowych konstrukcjach ułożone zostały tory. Wykonawca zamontował sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Od 30 grudnia nową przeprawą pojechały już setki pociągów. Wcześniej, w marcu na odcinku Sadowne – Czyżew otwarto pierwszy nowy most na Bugu.

Pociągi pojadą z prędkością 160 km/h

Mirosław Siemieniec – rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dodał, że po przebudowie stacji w Małkini pasażerowie korzystają z drugiego nowego peronu.

- Po przebudowie na peronach pojawiły się nowe wiaty, ławki i nowe tablice informacyjne. Bezpieczeństwo podróżnych podnoszą ścieżki naprowadzające i nawierzchnia antypoślizgowa oraz oświetlenie LED-owe. Przebudowana stacja stała się dostępniejsza dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Przebudowa infrastruktury zwiększyła przepustowość i bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Między stacjami Sadowne Węgrowskie a Czyżew, na 35 km odcinku ułożono nowe tory i przebudowano obiekty inżynieryjne. Na stacji Małkinia wybudowano Lokalne Centrum Sterowania oraz zmodernizowano przejazdy kolejowo-drogowe. Nowe systemy i urządzenia zwiększają poziom bezpieczeństwa na kolei.

Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych zgód na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi pasażerskie pojadą z szybkością 160 km/h, a towarowe mogą osiągać do 120 km/h.

Na zakończenie briefingu prasowego na stacji Małkinia przedstawiciele PLK zaprosili gości na wizytę techniczną. Po przejechaniu drezyną na nowy most kolejowy nad rzeką Bug goście zapoznali się z technicznymi szczegółami konstrukcji oraz planami przebudowy odcinka Czyżew - Białystok.

Małkinia Górna. „Dwa tory, dwa mosty nad Bugiem” - konferenc...

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Czy przejście podziemne na ul. 1 Maja też jest otwarte?

A
AXX

Modernizacje, wymiany torów, nowe mosty, lokomotywy EP09, a pociąg z Warszawy do Białegostoku dalej jedzie tyle samo czasów co 35 lat temu. Rok 1984. Pociąg "Leningrad", trasa Białystok - Warszawa Gdańska: czas przejazdu 2 h 14 min.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3