Likwidacja PKS w Ostrołęce: Jest chętny na przejęcie? Trwają rozmowy, prezydent Ostrołęki mówi o zainteresowaniu poważnej, polskiej firmy

Robert Majkowski
Robert Majkowski
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Po zapowiedzi likwidacji PKS Ostrołęka mnożą się pytania co do przyszłości dworca i losu pasażerów. - Poważna firma chce wejść w to miejsce - zdradza prezydent Ostrołęki Janusz Kotowski.

Firma Mobilis prowadząca PKS w Ostrołęce ogłosiła jego likwidację. Swoją decyzję tłumaczyła „nierentownością modelu biznesowego”, co sprowadza się przede wszystkim do spadku liczby pasażerów. A na to Mobilis nie znalazło rady.

Problemem, który powstanie od końca czerwca, bo wtedy PKS przewiezie u nas ostatnich pasażerów, postanowili się zająć m.in. samorządowcy.

- Był u mnie przedstawiciel bardzo poważnej firmy polskiej, która, jak sądzę, będzie zainteresowana, aby wejść w to miejsce - powiedział reporterce „Kuriera Mazowieckiego” prezydent Ostrołęki Janusz Kotowski. - Są też mniejsi przewoźnicy lokalni.

Zobacz: PKS Ostrołęka w likwidacji. Autobusy tylko do czerwca - informuje Mobilis

Jak informował „Kurier”, część kursów być może przejmie Miejski Zarząd Komunikacji w Ostrołęce. Pozostaje też kwestia dworca, który znajduje się na terenie należącym do Kościoła. W diecezji łomżyńskiej trwają rozmowy na ten temat: chodzi o dzierżawę terenu i remont budynku.

Radni pytają o PKS

W sprawie likwidacji PKS w Ostrołęce pisali do prezydenta radni Waldemar Popielarz (PO) i Łukasz Kulik (niezrzeszony). Ten pierwszy pytał o to, co stanie się z przystankiem autobusowym przy Piłsudskiego, poczekalnią i kasą biletową w dworcu.

Postawienie w stan likwidacji spółki PKS Ostrołęka nie ma wpływu na ważność decyzji dotyczących wykorzystania zatok przy ul. Piłsudskiego, które aktualnie pełnią funkcję przystanku początkowego/końcowego dla przewoźników - odpowiedział mu prezydent, kontynuując: - Plan utworzenia i lokalizacji niezależnego terminala obsługi podróżnych komunikacji samochodowej na terenie miasta Ostrołęki uzależniony będzie od rozmów z władzami powiatu, prywatnymi przedsiębiorcami oraz ewentualnego przejęcia spółki PKS w Ostrołęce przez nowego inwestora.

Zobacz: Ostrołęka. Likwidacja PKS. Miasto o nieudanej prywatyzacji spółki komunikacyjnej

Z kolei Łukasz Kulik chciał wiedzieć, czy miasto zamierza przejąć PKS i działkę, gdzie miał powstać nowy dworzec. Przypomnijmy, że chodzi o teren zajezdni przy ul. Zawadzkiego. Nie ma obecnie o tym mowy - tak tłumaczył Janusz Kotowski, dodając: Chyba że właściciel PKS Ostrołęka chciałoby przekazać miastu majątek likwidowanej spółki. Wtedy możemy z radą miasta rozważyć tę propozycję.

Nie tylko Ostrołęka

Uchwałę o likwidacji PKS w Ostrołęce podjęto 15 lutego. Jak się miało okazać, Ostrołęka nie miała być ostatnia. Niespełna miesiąc później Mobilis poinformowało o likwidacji PKS w Ciechanowie i Mińsku Mazowieckim. Powody są te same: ciężka sytuacja rynkowa, zbyt mała liczba pasażerów. Tak jak u nas, tamtejsze PKS-y będą wozić klientów do 30 czerwca. Czy Mobilis zwinie się także z innych sąsiednich miast? Tego nie wiemy.

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michał

Niedługo zwinie się PKS Grójec, tylko że z innego powodu. Tam głównym powodem jest brak nie pasażerów, lecz kierowców. Co chwila coś likwidują, a to jedynie prowadzi do tego, że zamiast więcej pasażerów, jest ich coraz mniej, gdyż nie mają czym jeździć. Jeżeli im zależy na klientach, to niech zmenią tabor na mniejszy i oszczędniejszy, ponieważ taki to jedynie powoduje straty pieniężne.

P
Piiesoo

Mam to samo zdanie co mój poprzednik... Nic dodać, nic ująć...

p
pasazer

Zamontować kamery w autobusach, to może wzrośnie rentowność i pasażerowie zaczną dostawać bilety do ręki no i nie będą bali się zwrócić uwagi kierowcy. Bo następnym razem może ich nie zabierze

G
Gość
W dniu 20.03.2018 o 09:33, mieszkaniec napisał:

Panie Redaktorze niech Pan napisze kto sprzedał PKS przed laty? Chcemy wiedzieć

ale to żadna tajemnica , to za rządów PO-PSL sprywatyzowano pksy

m
mieszkaniec

Panie Redaktorze niech Pan napisze kto sprzedał PKS przed laty? Chcemy wiedzieć

n
nowy

W Ostrowi Mazowieckiej też Mobilis się zwija. Co dalej z autobusami szczególnie dla młodzieży dojeżdżającej do szkół.

A
Antoni

Ludzie. Gdzie nie spojrzeć tam zagraniczny agresywny kapitał. Mobilis - żydowski, Tygodnik Ostrołęcki - niemiecki. Poszukajcie informacji o wszystkich obiektach w swojej okolicy (sklepach, zakładach, służbie zdrowia, nawet czasem drogach i kolejach). Wszystko ma swojego właściciela, najczęściej zagranicznego. Jeszcze wielu się wydaje, że zagraniczny kapitał działa w polskim interesie i wielu naiwnie lub cynicznie go wspiera.

t
tadeo

A gdzie są ci którzy  tak chętnie sprzedali PKS przed laty.

B
Byly pracownik
Czy Mobilis zwinie się także z innych sąsiednich miast? 
To tylko kwestia czasu !
 

 

Dodaj ogłoszenie