Kupujmy polskie produkty - akcja w sklepach Społem

    Kupujmy polskie produkty - akcja w sklepach Społem

    sxc.hu

    Tygodnik Ostrołęcki

    Tygodnik Ostrołęcki

    Kupujmy polskie produkty - akcja w sklepach Społem

    ©sxc.hu

    22 października rusza ogólnopolska kampania edukacyjna "590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty". W blisko 1000 sklepów Społem, w całej Polsce, przez miesiąc prowadzona będzie akcja informacyjna, mająca na celu uświadomienie konsumentom korzyści wynikających z kupowania rodzimych produktów oraz ich rozpoznawania na sklepowej półce. Akcja odbędzie się także w woj. mazowieckim, w ponad 150 sklepach.
    Kupujmy polskie produkty - akcja w sklepach Społem

    ©sxc.hu

    Według badań, przeprowadzonych przez Stowarzyszenie PEMI w 2012 roku, organizatora akcji "590 powodów", tylko blisko 50% konsumentów szuka na opakowaniu informacji, czy dany produkt pochodzi z Polski. Pozostała część robi to bardzo rzadko albo w ogóle.
    - To zastanawiające, gdyż świadczy to o tym, że dla dużej części konsumentów to czy wkładają do koszyka produkt polski, francuski, czy chiński jest całkowicie bez znaczenia.
    Uważam, że brakuje w Polsce edukacji w zakresie patriotyzmu ekonomicznego i tłumaczenia korzyści wynikających z kupowania polskich produktów - mówi Mirosław Januszewski, prezes Stowarzyszenia PEMI i pomysłodawca akcji 590 powodów.

    - To właśnie z braków w wiedzy ekonomicznej przeciętnego konsumenta zrodził się pomysł na akcję "590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty". Stowarzyszenie PEMI - działające non-profit - podkreśla w nim, że wybieranie polskich produktów ma pozytywny wpływ na życia każdego z nas. - Wydając złotówkę na polski produkt, do rodzimej gospodarki w formie pensji, emerytur, funduszy, z powrotem wraca nawet 60 groszy. Wydając natomiast złotówkę na produkt zagraniczny wraca do nas raptem około 20 groszy. To znaczna różnica - tłumaczy Januszewski.

    Akcja w 1000 sklepów Społem

    Stowarzyszenie postanowiło więc zorganizować kolejną akcję edukacyjną, mającą zachęcić do zwracania uwagi na pochodzenie produktu i tłumaczącą korzyści wynikające z wybierania rodzimych wyrobów. Razem z polską siecią Społem, w blisko tysiącu sklepów w całej Polsce, także w województwie mazowieckim, zostanie przeprowadzona akcja edukacyjna.

    - Jako najstarsza, blisko 150 letnia, i największa polska sieć handlowa czujemy się w obowiązku wspierać takie inicjatywy. To okazja, by podkreślić Społem jako całkowicie polską sieć i okazja do uświadomienia Polakom, że kupowanie polskich produktów, w polskich sklepach, wpływa pozytywnie na zamożność naszego społeczeństwa - mówi Ryszard Jaśkowski, zastępca prezesa Społem .W 151 sklepach Społem w Warszawie (77), Płocku (15), Pruszkowie (13), Garwolinie (13), Legionowie (8), Siedlcach (15), Wyszkowie (5) i Ostrołęce (5) zostaną rozwieszone plakaty informujące o korzyściach wynikających z kupowania polskich produktów. Każdy klient otrzyma również przy kasie ulotkę, pokazującą jak rozpoznać polski produkt.

    Akcja edukacyjna potrwa do 22 listopada.
    - Termin kampanii jest nieprzypadkowy. Na 11 listopada przypada Dzień Niepodległości. Okolice tego terminu to najlepszy moment by podkreślić, iż patriotyzm może przebierać nowoczesną formę i polegać na wspieraniu ojczyzny poprzez kupowanie polskich produktów - kończy Januszewski.
    Październikowo-listopadową inicjatywę wspierają także sami polscy producenci. Wśród nich jest firma Solbet, Termisil, Browar Kormoran, Wieś Polska oraz marka Dafi.



    Skąd nazwa projektu "590 powodów"?

    Nazwa akcji 590 powodów, by kupować polskie produkty, bezpośrednio nawiązuje do kodów kreskowych, którymi oznaczone są polskie produkty. Numer widniejący na kodzie każdego wyrobu stworzonego w Polsce rozpoczyna się od liczby 590. To pierwszy krok do tego, by rozpoznać polski produkt. Kolejnym krokiem przy czytaniu etykiety wyrobu powinno być sprawdzenie kraju wytworzenia produktu. Jeżeli na opakowaniu napisane jest "Polska" oraz oznaczony jest on kodem zaczynającym się od liczby 590 wtedy mamy pewność iż mamy do czynienia z rodzimym produktem.

    Poprzez nazwę akcji staramy się wyróżnić kluczowy aspekt jakim jest odpowiedni kod kreskowy, pomagający rozpoznać polski produkt. W dalszym ciągu niewiele osób wie w jaki sposób odróżnić produkt polski od zagranicznego dlatego postawiliśmy na tę nazwę.


    Organizatorem przedsięwzięcia jest warszawskie stowarzyszenie PEMI. Działa ono na zasadach non-profit. Jako cel stawia sobie ono promocje nowoczesnych i powszechnych rozwiązań. Stąd też dotychczas zajmowało się promocją podpisu elektronicznego a także przygotowywaniem bezpłatnych aplikacji dla instytucji publicznych. W obecnym kształcie Stowarzyszenie pragnie pójść o krok dalej poprzez kształtowanie odpowiedzialnych postaw na rynku - zarówno jeżeli chodzi o samych klientów, jak i producentów. Stąd też organizacja szeroko zakrojonej akcji.

    Czytaj treści premium w Tygodniku Ostrołęckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Specjalnie dla Was

    Wideo