MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kupno samochodu używanego coraz większym wyzwaniem. Mniej ofert i wyższe ceny. Które marki samochodów wybierają Polacy?

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Na rynku wtórnym, w I kwartale 2022 r., najłatwiej znaleźć samochód marki Opel, który nieznacznie wyprzedził markę Volkswagen.
Na rynku wtórnym, w I kwartale 2022 r., najłatwiej znaleźć samochód marki Opel, który nieznacznie wyprzedził markę Volkswagen. Tomasz Czachorowski/ Polska Press
W I kwartale 2022 r. na rynku było o 20 proc. mniej ofert samochodów używanych niż w analogicznym okresie w 2019 r. – Ze względu na brak nowych aut na rynku, kupujący szukają okazji w używanych pojazdach, których jest coraz mniej i w naturalny sposób znacznie one drożeją – wskazuje ekspert.

– Rynek motoryzacyjny od około dwóch lat mierzy się z wieloma wyzwaniami. Zaczynając od wybuchu pandemii, która spowodowała globalne zerwanie łańcuchów dostaw i problemy wielu producentów samochodów, a kończąc na wojnie w Ukrainie. To kraj istotny dla branży – odpowiada za produkcję gazów, jak neon, argon czy krypton, niezbędnych do produkcji półprzewodników – tłumaczy Marek Trofimiuk, ekspert autobaza.pl. Ze względu na brak nowych aut na rynku, kupujący szukają okazji w używanych pojazdach, których jest coraz mniej i w naturalny sposób znacznie one drożeją – dodaje.

– Jest gorzej niż się spodziewaliśmy. Prawie połowa restauratorów w rejonach turystycznych popełnia błędy – poinformowano.

Tak oszukują klientów w restauracjach i lokalach gastronomic...

Jak wynika z danych autobaza.pl, w I kwartale 2022 r. dostępnych ofert samochodów używanych na rynku było o 4 proc. mniej niż w roku poprzednim, o 11 pro. mniej niż w 2020 r. oraz o 20 proc. mniej niż w 2019 r.

Najpopularniejsza marka na rynku wtórnym

Na rynku wtórnym, w I kwartale 2022 r., najłatwiej znaleźć samochód marki Opel, który nieznacznie wyprzedził markę Volkswagen, liderującą w tym zestawieniu w 2021 r. Następnymi, najczęściej dostępnymi samochodami używanymi był: Ford i francuski Renault, a pierwszą piątkę rankingu zamyka Audi.

Coraz częściej decydujemy się na elektryki

W pierwszych trzech miesiącach 2022 r. liczba ofert elektryków na rynku wtórnym wzrosła o ponad połowę (53 proc.) w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 r. Na drugim biegunie są pojazdy z napędem diesla, których wybór „skurczył się” o blisko 6 proc.

– Drogie paliwo, coraz częstsze informacje o planach wprowadzenia zakazów wjazdu samochodów z napędem diesla do centrów miast oraz rozwijająca się infrastruktura dla pojazdów elektrycznych – to istotne czynniki, które mają wpływ na zmianę trendów i wybieranych aut – mówi ekspert.

Jednocześnie wskazano, że trend elektromobilności "jest wciąż na początku swojej drogi rozwoju". Pod koniec stycznia 2022 r. w Polsce funkcjonowały 1 992 ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych (3 893 punkty), a w styczniu uruchomiono 60 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania (109 punktów) – wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Do 2030 roku w całej UE potrzebnych będzie nawet 6,8 mln publicznych punktów ładowania, aby móc osiągnąć proponowany przez dokument „Fit for 55” cel redukcji emisji CO2 przez samochody osobowe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kupno samochodu używanego coraz większym wyzwaniem. Mniej ofert i wyższe ceny. Które marki samochodów wybierają Polacy? - Strefa Biznesu

Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki