Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kubeł zimnej wody w sprawie obwodnicy Ostrołęki

Redakcja
Niespełna miesiąc temu wicepremier polskiego rządu, Janusz Piechociński deklarował publicznie, że obwodnica Ostrołęki powstanie.

Tymczasem do adresatów kolejnego pisma w tej sprawie nadeszła odpowiedż z ministerstwa transportu. Da się ją streścić w jednym zdaniu: Obwodnicy nie będzie!

O tym, że obwodnica Ostrołęki powstanie, mimo że nie ma tej inwestycji w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015, Janusz Piechociński mówił podczas uroczystości otwarcia nowej maszyny papierniczej Stora Enso, 23 maja.

Co innego jednak, ot tak rzucona deklaracja polityk, co innego "czarno na białym" w oficjalnym piśmie z ministerstwa transportu. Pismo takie właśnie dotarło do prezydenta miasta, starosty ostrołęckiego i prezesa Story Enso. Czyli osób, które w kwietniu tego roku, podpisały się pod kolejnym apelem o rychłe rozpoczęcie budowy obwodnicy Ostrołęki.
W odpowiedzi - podpisanej przez Agnieszkę Krupę - zastępcę dyrektora departamentu dróg i autostrad w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarski Morskiej, czytamy:

Realizacja nowych inwestycji drogowych odbywa się na podstawie przyjętego przez Radę Ministrów Programu Budowy Dróg Krajowych (…). Zadanie polegające na budowie obwodnicy Ostrołęcki nie zostało ujęte w Programie. W konsekwencji zadanie to nie posiada zapewnionych źródeł finansowanie i nie będzie realizowane w obecnej perspektywie finansowej.

To akurat wszyscy wiedzą. Chodzi właśnie o wpisanie obwodnicy naszego miasta do tego programu. Przede wszystkim dlatego, że po uruchomieniu nowej maszyny papierniczej zwiększy się ruch na trasie 61. O tym właśnie piszą w kolejnych pismach przedstawiciele samorządów (prezydent, starosta) wspierani przez szefostwo Stora Enso.
Wydaje się, że ministerstwo odpowiada… nie czytając tych pism. Bo jak inaczej wytłumaczyć fakt, że pani Agnieszka Krupa przekonuje w najnowszym piśmie, że "na odcinkach dróg krajowych przebiegających przez miejscowość Ostrołęka nie stwierdzono natężenia ruchu uzasadniającego do pilnej budowy obejścia rzeczonej miejscowości".
Powołując się przy tym Generalny Pomiar Ruchu Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opracowany (a więc wykonany jeszcze wcześniej!) w 2010 roku!

Więcej w papierowym wydaniu Tygodnika Ostrołęckiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki