Kampania dezinformacyjna Kremla na temat wojny na Ukrainie. Fabryka trolli działała w mediach społecznościowych

OPRAC.:
Lidia Lemaniak
Lidia Lemaniak
Fabryka trolli używała Telegrama do rekrutacji i koordynowania nowych zwolenników, którzy następnie atakowali profile krytyków Kremla w mediach społecznościowych, spamując ich komentarzami na korzyść prezydenta Władimira Putina i wojny
Fabryka trolli używała Telegrama do rekrutacji i koordynowania nowych zwolenników, którzy następnie atakowali profile krytyków Kremla w mediach społecznościowych, spamując ich komentarzami na korzyść prezydenta Władimira Putina i wojny pixabay.com/azamkamolov
Udostępnij:
Ministerstwo Spraw Zagranicznych Wielkiej Brytanii poinformowało w niedzielę, że Rosja wykorzystuje fabrykę trolli do rozpowszechniania dezinformacji na temat wojny na Ukrainie. Trolle działają w mediach społecznościowych. Atakują również polityków w wielu krajach, w tym w Wielkiej Brytanii i RPA.

Wielka Brytania powołała się na finansowane przez ten kraj badania eksperckie, których nie opublikowała. Analizy ujawniły, w jaki sposób kampania dezinformacyjna Kremla miała na celu manipulowanie międzynarodową opinią publiczną na temat rosyjskiej inwazji na Ukrainę, zwiększenie poparcia dla niej i rekrutację nowych sympatyków.

Rosja nazywa swoje działania na Ukrainie „operacją specjalną” mającą na celu „rozbrojenie Ukrainy” i „ochronę przed faszystami”. Ponadto rosyjska propaganda twierdzi, że zachodnie media dostarczyły zbyt częściowej narracji o wojnie, która w dużej mierze ignoruje obawy Moskwy dotyczące rozszerzenia NATO i tego, co mówi, że jest prześladowaniem rosyjskojęzycznych na Ukrainie, czemu Kijów zaprzecza.

„Nie możemy pozwolić, aby Kreml i jego podejrzane farmy trolli, zaatakowały nasze przestrzenie internetowe swoimi kłamstwami na temat nielegalnej wojny Putina” – napisała w oświadczeniu minister spraw zagranicznych Wielkiej Brytanii Liz Truss. „Rząd Wielkiej Brytanii zaalarmował międzynarodowych partnerów i będzie nadal ściśle współpracował z sojusznikami i platformami medialnymi, aby podważyć rosyjskie operacje informacyjne” – dodała.

Zdaniem Wielkiej Brytanii badania wykazały, że fabryka trolli używała Telegrama do rekrutacji i koordynowania nowych zwolenników, którzy następnie atakowali profile krytyków Kremla w mediach społecznościowych, spamując ich komentarzami na korzyść prezydenta Władimira Putina i wojny.

Wśród ich celów byli wyżsi rangą brytyjscy ministrowie i inni światowi przywódcy – twierdzi Wielka Brytania, dodając, że ślady operacji zostały wykryte na ośmiu platformach społecznościowych, w tym Telegramie, Twitterze, Facebooku i TikToku.

reuters.com

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Więcej informacji na stronie głównej Tygodnik Ostrołęcki
Dodaj ogłoszenie