Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Im się udało. EcoKraina Olgi Pietraszewskiej.

Agata Sawczenko [email protected] tel. 85 748 96 59
Im się udało. EcoKraina Olgi Pietraszewskiej.Zawsze słucham, co mówią klienci.I w miarę możliwości realizuję ich sugestie i potrzeby – mówi Olga Pietraszewska, właścicielka EcoKrainy.
Im się udało. EcoKraina Olgi Pietraszewskiej.Zawsze słucham, co mówią klienci.I w miarę możliwości realizuję ich sugestie i potrzeby – mówi Olga Pietraszewska, właścicielka EcoKrainy. Wojciech Wojtkielewicz
Naturalne i organiczne kosmetyki pielęgnacyjne, ekologiczne środki czystości, zdrowe pieluszki – to wszystko znajdziemy w sklepie EcoKraina Olgi Pietraszewskiej.

Gdy Olga Pietraszewska postanowiła studiować politologię, w planach miała – a jakże – pracę w zawodzie. Dlatego jeszcze w trakcie nauki zdobywała potrzebne doświadczenie: organizowała konferencje, seminaria, działała w organizacjach studenckich. Niestety, przyszłość pokazała, że nie przyniosło to oczekiwanego skutku – pracy dla politologów po prostu nie było.
– Choć szukałam jej bardzo intensywnie – zapewnia pani Olga. Na szczęście jej zainteresowania nie ograniczały się do politologii. Zaciekawiła ją ekologia: naturalne kosmetyki, środki czystości, pieluszki dla dzieci. To pozwoliło jej rozpocząć współpracę z ogólnopolskimi portalami internetowymi, zajmującymi się właśnie ekologicznym wychowaniem dzieci.
– Na zasadzie wolontariatu zajmowałam się tam reklamą, promocją, testowaniem kosmetyków – opowiada pani Olga. – Poznałam wiele ciekawych firm, które zajmują się właśnie ekologią. I zaczęłam się rozglądać za takimi sklepami u nas, by takie produkty kupić od ręki, a nie przez internet. Okazało się, że w Białymstoku takiego sklepu nie ma. No i pomyślałam: dlaczego ja miałabym go nie otworzyć? Byłam już zarejestrowana jako bezrobotna. Chciałam więc, aby skorzystać z dotacji, którą oferuje urząd na rozpoczęcie działalności gospodarczej – mówi.

Długo zastanawiała się, co dokładnie chce robić. Robiła rozeznanie rynku, liczyła pieniądze i nawiązywała kontakty z firmami. Radziła się znajomych młodych mam – bo to przecież one miały być jej klientkami.
– Pierwszym pomysłem był sklep z ubrankami dziecięcymi. Potem myślałam o klubokawiarni dla rodziców z dziećmi,  ale na to potrzeba wielkich pieniędzy. I tak narodziła się idea EcoKrainy. Początkowo też miało być troszkę inaczej, typowo dziecięco: oprócz pieluszek, ubranek, kosmetyków, chciałam sprzedawać też zabawki szyte ręcznie czy drewniane, mądre książki i tak dalej. W końcu postawiłam tylko na kosmetyki, i środki czystości dla całej rodziny – opowiada. Przyznaje, że napisanie wniosku o dotację zajęło jej sporo czasu.
– Bo doradca w urzędzie powiedział mi, że to nie mogą być tylko suche cyferki, ale musi być widać, że za tymi wyliczeniami i planami stoi żywy człowiek, który coś w życiu robi, jest konkretny, kompetentny i wie czego chce. Takie podejście się opłaciło, dotację dostałam – uśmiecha się.

Lokal znalazła w centrum miasta. Mąż pomógł w zrobieniu remontu i urządzeniu. O pomoc w stworzeniu logo i sklepu internetowego pani Olga poprosiła grafika i informatyka.  I ruszyła. Sklep internetowy reklamuje w całej Polsce. Ten stacjonarny – tylko w Białymstoku: zostawia ulotki w szkołach rodzenia, w klinikach, w poradniach alergologicznych.
– Zależy mi, by trafić tylko do potencjalnych klientek – tłumaczy.
Chciałaby, by sklep na stałe wpisał się w krajobraz Białegostoku. – Dlatego planuję warsztaty, prezentacje. Chciałabym udowodnić białostoczankom, że to co eko, niekoniecznie musi być drogie, bezzapachowe. Że są to bezpieczne, przyjemne produkty.

Rady dla początkujących:
- Bądź elastyczny, wsłuchuj się w potrzeby klientów.
- Bądź cierpliwy, zwłaszcza jeśli opierasz się na dotacji. Bo na to trzeba czasu.
- Dobrze jest określić z góry jasno, czego się chce. Później jest dużo łatwiej. Wtedy wiesz, czego masz szukać i co robić.
- Warto jest wcześniej nawiązać kontakty handlowe.
- Wybierz branżę, która jest zgodna z twoimi zainteresowaniami.

Komu się udało?
Im się udało – to cykl, w którym prezentujemy ciekawych ludzi, którzy zdecydowali się na własną działalność i osiągnęli sukces. Kontakt: tel. 85 748 96 59, e-mail: [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Im się udało. EcoKraina Olgi Pietraszewskiej. - Kurier Poranny

Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki