IKEA wciąż żywi się miłością Polaków

Zbigniew Biskupski AIP
Lucyna Nenow
IKEA opiera swój sukces na gustach Polaków. Kolejny dowód na to dostarczają wyniki sprzedażowe spółki w zakończonym właśnie roku finansowym. Sprzedaż w polskich sklepach zwiększyła się o 21,6 proc. co oznacza największą dynamikę ze wszystkich światowych rynków IKEA.

Rok finansowy spółki trwa od września do sierpnia;. W okresie wrzesień 2015-sierpień 2016 aż 3,22 mld złotych wyniosła wartość sprzedaży w polskich sklepach IKEA w roku finansowym 20161. Sprzedaż zwiększyła się o 21,6 proc. w stosunku do roku poprzedniego, co oznacza, że Polska odnotowała najszybszy wzrost spośród wszystkich rynków na świecie.

W tym okresie odnotowano blisko 28 milionów wizyt w 9 sklepach IKEA w Polsce. Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się meble kuchenne, których sprzedaż wzrosła z 39 tys. do 50 tys.

IKEA w Polsce podsumowała kolejny rok finansowy. Firma zanotowała rekordowy wynik sprzedaży i tym samym plasuje się wśród najszybciej rozwijających się rynków na świecie. Co więcej, IKEA w Polsce zapowiada dalszy wzrost sprzedaży, otwarcie nowych sklepów oraz uruchomienie sklepu internetowego.

W Polsce jesteśmy od ponad 50 lat i jest to jeden z ważniejszych strategicznie rynków w globalnej strukturze firmy. Rok 2016 był dla nas wyjątkowo intensywny. Po raz pierwszy polskie sklepy przekroczyły próg 3 mld złotych obrotu. Co nas bardzo cieszy, ciągle rośnie zapotrzebowanie na nowe meble, Polacy chętnie się meblują i szukają oryginalnych rozwiązań. Ponadto znacznie wzrasta zainteresowanie proekologicznymi produktami. Doskonałe wyniki IKEA w Polsce są konsekwencją naszej długofalowej inwestycji w ludzi, sklepy i produkty. – powiedziała Anna Pawlak-Kuliga, prezes IKEA w Polsce.

W 2015 roku IKEA Polska sprzedała prawie 2,7 mln produktów, które wpływają na bardziej zrównoważone życie w domu. Jest to prawie 20 proc. więcej niż w roku 2014. Produkty te stanowiły w 2015 roku 4,7 proc. całkowitej wartości sprzedaży sklepów IKEA w Polsce. Polacy kupowali najwięcej zrównoważonych produktów i rozwiązań w działach wyposażenia kuchni, przechowywania i oświetlenia.

– Chcemy inspirować i promować proekologiczne postawy, nie tylko udostępniając produkty, które ograniczają zużycie naturalnych surowców, ale także dając konkretne przykłady. Dlatego inwestujemy w rozwiązania ograniczające emisję CO2 i produkujące czystą energię. Obniżyliśmy ceny energooszczędnego oświetlenia, a już w 2017 roku wprowadzamy do sprzedaży panele fotowoltaiczne – powiedziała Anna Pawlak-Kuliga.

Globalna sprzedaż IKEA Retail wyniosła 34,2 miliarda euro, co stanowi wzrost o 7,2 proc.w porównaniu do roku finansowego 2015. Najszybciej rozwijają się rynki w Chinach, Polsce, Kanadzie i Australii. W planach Grupy IKEA jest otwarcie sklepów w Indiach i Serbii.

W tym roku czekają nas dynamiczne zmiany na rynku pracy

Wideo

Materiał oryginalny: IKEA wciąż żywi się miłością Polaków - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3