Grupa CCC konsekwentnie idzie w zieloną stronę. Co to oznacza dla klientów?

Materiał informacyjny CCC
Udostępnij:
Kwestie środowiskowe coraz mocniej zapisują się w świadomości zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorstw. Choć z roku na rok coraz bardziej zwracamy uwagę na ochronę środowiska, wciąż jest jeszcze wiele do zrobienia, a wspólne działania przedsiębiorstw będą grały tutaj kluczową rolę. Jak przeprowadzić zieloną rewolucję w biznesie, aby była skuteczna i dostosowana do potrzeb oraz oczekiwań klientów?

Zauważamy, że nasi klienci coraz bardziej dbają o kwestie środowiskoweprzyznaje Daria Sulgostowska, wicedyrektor ds. ESG w Grupie CCC. - Nasza spółka działa w branży retail - stricte sprzedażowej. Posiadając około tysiąca sklepów i dziewięćdziesiąt platform e-comerce, doskonale widzimy zmiany w oczekiwaniach klientów. Oczekują oni produktów coraz bardziej zrównoważonych, czyli wyprodukowanych w sposób etyczny i z dbałością o środowisko. Często słyszymy od swoich sprzedawców, że klienci pytają o to, gdzie dany artykuł został wyprodukowany i z jakich materiałów powstał. Klienci oczekują takiej informacji o produkcie, dlatego dostarczamy potrzebne dane naszym pracownikom i wciąż szkolimy ich w tym zakresiewyjaśnia przedstawicielka Grupy CCC.

Jedną z kluczowych kwestii, na którą zwracamy uwagę, są opakowania. Jak generować oszczędności papieru bez wpływu na tzw. customer experience? W CCC wszystko zaczyna się od magazynu, gdzie produkt jest pakowany. Firma posiada specjalistyczne urządzenia, które ograniczają ilość zużytego tworzywa do produkcji opakowań, np. docinając je dokładnie do wielkości produktu czy odpowiednio klejąc opakowania.

Nasze opakowania wysyłkowe również powstają z uwzględnieniem kwestii środowiskowych - wszystkie posiadają certyfikaty FSC (system certyfikacji pozwalający odróżnić wyroby z drewna, które pochodzą z odpowiedzialnej gospodarki leśnej – red.) - mówi Daria Sulgostowska. Jednak to nie wszystko. Kolejny krok naprzód to projekt, który powstał w Grupie CCC w ramach współpracy MODIVO oraz InPostu, czyli opakowania wielokrotnego użytku. - Klient może odebrać buty, wyjąć je z pudełka i zwrócić opakowanie. Później może być ono wykorzystane aż dziesięciokrotnie - wyjaśnia Daria Sulgostowska.

Równie istotnym elementem w zielonej rewolucji jest odpowiednie zagospodarowanie produktów. Grupa CCC zwraca uwagę również na ten aspekt działalności firmy.

W naszych sklepach umieściliśmy specjalne pojemniki na używane obuwie w ramach akcji „Daj Swoim Butom Drugie Życie”. Klienci chętnie je zwracają - w obecnej edycji, w trakcie zaledwie trzech tygodni, zebraliśmy aż 50 tys. par butów. Część z nich przekazaliśmy na rzecz wsparcia obywateli Ukrainy oraz innych organizacji pomocowych. Te, które nie nadawały się do użytku, zutylizowaliśmy w bezpieczny sposób – część trafia np. do cementowni, gdzie wykorzystywane jest jako paliwo alternatywnewyjaśnia Daria Sulgostowska.

Zrównoważony rozwój w strategii przedsiębiorstw to jednak nie tylko dbałość o środowisko naturalne. Mądre inwestowanie w ESG przyczynia się do optymalizacji kosztów. Producenci, którzy postępują w zgodzie z duchem zrównoważonego rozwoju, zyskują większy i lepszy dostęp do finansowania.

Minimum 30% obecnego budżetu unijnego do roku 2030 będzie przeznaczone na tzw. zielone inwestycje. Na Zachodzie banki już zaczęły udzielać kredytów na korzystniejszych warunkach dla tzw. zielonych inwestycji. I ten trend również do nas przyjdzie. Pamiętajmy, że chodzi też o uniknięcie kosztu alternatywnego. Mamy tyle regulacji na temat zrównoważonego rozwoju, że nieuwzględnienie ich w strategii rozwoju może generować koszt w postaci ewentualnych kosztów, które trzeba będzie ponieść w przyszłości. Wpływ ekologii na biznes widać więc nie tylko na kanwie wizerunkowej, ale i finansowejtłumaczy Daria Sulgostowska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Grupa CCC konsekwentnie idzie w zieloną stronę. Co to oznacza dla klientów? - Polska Times

Więcej informacji na stronie głównej Tygodnik Ostrołęcki