Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gminy Kadzidło, Myszyniec, Olszewo-Borki upominają się o inwestycje drogowe w GDDKiA

Anna Wołosz
Anna Wołosz
To duża inwestycja, bo odległość między miastami wynosi 38 km.
To duża inwestycja, bo odległość między miastami wynosi 38 km. Anna Wołosz
Sprawdzamy, na jakim etapie są rozmowy o ścieżce rowerowej wzdłuż DK 53. Ta "rowerowa inicjatywa" wyszła od burmistrz Myszyńca i wójtów gmin: Kadzidło, Lelis i Olszewo-Borki.Spotkali się w Kadzidle. Napisali do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, wnioskując o budowę ścieżki rowerowej łączącej Myszyniec z granicą Ostrołęki. To duża inwestycja, bo odległość między miastami wynosi 38 km.

Gmina Kadzidło realizuje część przedsięwzięcia. Porozumienie w tej sprawie jeszcze w końcu 2018 roku podpisali wójt Dariusz Łukaszewski oraz dyrektorzy GDDKiA, Marian Gołoś i Leszek Sekulski. Porozumienie zobowiązuje gminę Kadzidło do wykonania dokumentacji, zaś GDDKiA do wykonania profesjonalnej ścieżki rowerowej pomiędzy Dylewem a Kadzidłem.

Napisali do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Do prośby dołączył Myszyniec. Burmistrz Elzbieta Abramczyk wysłała pismo, w którym przypomina, że potrzebuje jeszcze innej drogowej inwestycji:

Uprzejmie zwracamy się z prośbą o uwzględnienie w budżecie Województwa Mazowieckiego środków finansowych i jak najszybsze rozpoczęcie robót związanych z przebudową drogi wojewódzkiej nr 645 Myszyniec -Łomża w km 3+500 -8+800.

Informujemy, iż Gmina Myszyniec całkowicie wywiązała się z zawartej w 2016 r. umowy z Województwem Mazowieckim w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej w postaci przekazania dokumentacji technicznej. Kompletna dokumentacja projektowa wraz z wszelkimi uzgodnieniami i decyzjami administracyjnymi została wykonana i przekazana w dniu 11 stycznia 2019r. do Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Z uwagi na bardzo słaby stan techniczny drogi wojewódzkiej nr 645, bardzo prosimy o realizację zadania w roku bieżącym.

Tak uzasadnia wniosek:
Obecny stan infrastruktury drogowej na drodze wojewódzkiej nr 645 Myszyniec -Łomża doprowadza do braku spójności z układem dróg krajowych, stanowi również istotną barierę w rozwoju województwa, w szczególności dla obszarów gminy Myszyniec. Zły stan drogi ogranicza dostępność do głównych rynków pracy zarówno na terenie gminy, powiatu ostrołęckiego, jak i obszarach subregionalnych. Problemy z komunikacją drogową mają też wpływ na mobilność mieszkańców. Istotny problem stanowi również coraz większa liczba pojazdów i zwiększające się, w związku z tym, natężenie ruchu. Zmodernizowana droga stanie się bodźcem rozwoju gospodarczego, usprawni regionalny system transportowy oraz pośrednio przyczyni się do tworzenia warunków sprzyjających napływowi inwestycji, przyspieszenia tempa rozwoju regionalnego oraz wzrostu mobilności mieszkańców. Konieczność przebudowy drogi wojewódzkiej nr 645 Myszyniec - Łomża znajduje swoje źródło w potrzebach i zdiagnozowanych problemach całego regionu, w szczególności przedsiębiorców, potencjalnych inwestorów oraz mieszkańców korzystających z usług infrastruktury drogowej.

Skąd te problemy?

Z drogi korzystają firmy i inne podmioty gospodarcze zlokalizowane przy drodze i najbliższej okolicy, kooperujące z firmami działającymi w kraju i za granicą, jak również mieszkańcy gminy Myszyniec dojeżdżający do Zakładu Przetwórstwa Mięsnego "JBB" w Łysych, Kurpiowskiej Piekarni Serafin. Zakład JBB zatrudnia ponad 1500 osób i produkuje ok. 500 ton wyrobów na dobę i jest liderem branży w tej części Europy. JBB ma w portfolio cztery ogólnopolskie marki, które są dostępne w ponad 350 sklepach partnerskich w Polsce. Taka ilość produkcji wymaga odpowiedniej dystrybucji, a co za tym idzie sprawnej sieci komunikacyjnej. Jest to ważny szlak transportowy producentów mleka -Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Piątnicy -Zakładu Produkcyjnego w Ostrołęce, SM Mlekovita -Oddział Produkcyjny Kurpie w Baranowie, których produkcja sięga łącznie 3,5 milionów litrów na dobę. Istotnym argumentem jest również połączenie drogi wojewódzkiej nr 645 z drogą krajową nr 53. Droga krajowa nr 53 Olsztyn -Ostrołęka przede wszystkim jest główną trasą północ-południe w regionie, na której natężenie ruchu w okresie letnim rośnie kilkukrotnie.

Czego spodziewać się po przebudowie drogi? Poprawi się spójność sieci dróg i połączeń komunikacyjnych, t.j. połączenie Kurpi z resztą Mazowsza, Podlasia, Warmii i Mazur.

Są na "tak". O ścieżce rowerowej wzdłuż DK 53

Informuję, że wykonanie koncepcji, a następnie na jej podstawie projektu budowlanego oraz uzyskanie niezbędnych decyzji jest po stronie gminy, natomiast realizację w terenie wykona GDDKiA. Oddział w Warszawie GDDKiA pozytywnie zaopiniował otrzymaną koncepcję budowy ciągu pieszo-rowerowego Kadzidło-Dylewo. Po pozyskaniu kompletnej dokumentacji wraz z niezbędnymi decyzjami GDDKiA przygotuje Program Inwestycyjny. Po jego podpisaniu czyli zapewnieniu finansowania na to zadanie ogłosimy przetarg na wybory wykonawcy, który zrealizuje inwestycję - odpowiedziała nam Małgorzata Tarnowska, główny specjalista, stanowisko ds. komunikacji w GDDKiA w Warszawie.

Zobacz inne materiały

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki