Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Firmy kurierskie nie zwalniają tempa, Oprócz maszyn do odbioru przesyłek, firmy stawiają na punkty odbioru paczek

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
W pierwszym kwartale 2021 r. liczba sklepów internetowych w Polsce osiągnęła 46,5 tys., w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku jest to wzrost o nieco ponad 70 proc.
W pierwszym kwartale 2021 r. liczba sklepów internetowych w Polsce osiągnęła 46,5 tys., w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku jest to wzrost o nieco ponad 70 proc. brak
Firmy kurierskie nie zwalniają tempa. Poczta Polska powiększyła sieć punktów odbioru do 14 tysięcy, a do końca czerwca tego roku liczba punktów ma przekroczyć 15 tysięcy. Z kolei InPost uruchomi kilkanaście kolejnych hubów logistycznych w całej Polsce.

Poczta Polska nawiązała współpracę z Eurocash S.A.,. dzięki czemu klienci będą mieli możliwość odbioru przesyłek w sieci sklepów ABC, Lewiatan i Delikatesy Centrum- podano w komunikacie i dodano, że dzięki temu Poczta Polska powiększyła sieć punktów odbioru do 14 tysięcy.

- Rozwój sieci punktów odbioru przesyłek realizuje strategię Poczty Polskiej na rynku przesyłek kurierskich. Zwiększenie zasięgu punktów odbioru wskutek pozyskiwania kolejnych partnerów to wymierny efekt naszych działań. Dzięki porozumieniu z kolejnym partnerem biznesowym, jakim jest Eurocash, Poczta Polska daje klientom zamieszkującym szczególnie mniejsze miejscowości, możliwość dogodnego odbioru paczek z zakupami online. Do końca czerwca tego roku liczba punktów przekroczy 15 tysięcy – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej, cytowany w komunikacie.

Jeszcze w tym roku firma zapowiada uruchomienie 500 automatów do odbioru i nadawania przesyłek, a w przyszłym roku ma pojawić się 2 tys takich urządzeń.

InPost uruchomi kolejne huby logistyczne

- Od dwóch lat jesteśmy liderem w wynajmie powierzchni logistycznych w Polsce, ale nasza infrastruktura wzrośnie w tym roku wykładniczo. W 2020 roku podwoiliśmy obroty i wolumen przesyłek, które obsługujemy – a ten rok zapowiada się jeszcze lepiej-mówi Rafał Brzoska, prezes InPost, cytowany w komunikacie.

InPost rozpoczął m.in. długoterminową współpracę z Echo Investment. W ramach umowy przy inwestycjach mieszkaniowych i wielofunkcyjnych dewelopera będą montowane maszyny do odbioru i nadawania paczek. Ponadto firma buduje nową fabrykę swoich maszyn, a także zapowiada rozwój centrum badawczo-rozwojowego.

Obecnie firma obsługuje ponad 11 tysięcy maszyn do nadawania i odbierania paczek. Jak podano, to ponad dwukrotnie więcej niż liczba placówek własnych Poczty Polskiej.

46,5 tys sklepów internetowych

COVID-19 jak na razie nie odpuszcza, a przedsiębiorcy, w tym ci zajmujący się handlem, muszą nieustannie mierzyć się z kolejnymi ograniczeniami. W dodatku już od kilku lat widać, że konsumenci stopniowo przenoszą swoja aktywność zakupową do Internetu, co jest jedną z przyczyn systematycznego spadku liczby sklepów stacjonarnych.

Według raportu ExpertSender, już 7 na 10 Polaków robi zakupy online. Połowa kupujących wydaje tą drogą ponad 300 zł miesięcznie. Trudno się więc dziwić, że nieustannie rośnie liczba sklepów internetowych - a od 2020 tempo tego wzrostu zdecydowanie przyspieszyło.

Jak wynika z danych agencji badawczej Bisnode A Dun & Bradstreet Company na początku stycznia 2021 w Polsce było zarejestrowanych w sumie blisko 44,5 tys. sklepów internetowych - o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Po trzech miesiącach 2021 r. liczba ta wzrosła o kolejne 2 tys., obecnie w Polsce zarejestrowanych jest więc 46,5 tys. sklepów internetowych.

W sumie w pierwszym kwartale 2021 r. Polacy zarejestrowali 3,4 tys. nowych sklepów online, ale w tym samym czasie 1,4 tys. działalności zostało wykreślonych z KRS. Co ciekawe 1,5 tys. z nich zostało zawieszonych i jest to o 31 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Eksperci z Bisnode A Dun & Bradstreet Company przewidują, że na koniec 2021 r. liczba sklepów internetowych może sięgnąć nawet 55 tys.

- Według szacunków sprzed kilku lat rynek e-commerce w Polsce w 2020 r. miał osiągnąć wartość 70 mld zł, ale w wyniku pandemii i powszechnego przeniesienia aktywności zakupowej do Internetu przebił już wartość 100 mld zł. Takie tempo wzrostu utrzyma się jeszcze przynajmniej do końca tego roku - dodaje Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Firmy kurierskie nie zwalniają tempa, Oprócz maszyn do odbioru przesyłek, firmy stawiają na punkty odbioru paczek - Portal i.pl

Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki