Elektrownia Ostrołęka SA, należąca do dwóch spółek energetycznych – Energi i Enei - podpisała z prezydentem Ostrołęki Januszem Kotowskim umowę dotyczą rozbudowy starego mostu. Mowa w niej o wsparciu finansowym, jakie spółka udzieli miastu w związku z tą inwestycją. Remont mostu jest konieczny, aby powstała nowa elektrownia.
- Brak sprawnego mostu jest wielkim problemem w Ostrołęce - mówił Daniel Obajtek, prezes Zarządu Energa SA. - Wraz z Eneą, poprzez spółkę celową, zrealizujemy zobowiązania wobec miasta i będziemy finansowo wspomagać rozbudowę mostu na rzece Narew. Cieszymy się, że realizując tak ważną inwestycję jak elektrownia, jednocześnie wspieramy mieszkańców.
- Po bardzo konstruktywnych negocjacjach ustaliliśmy, że ze strony spółki powołanej do budowy nowej elektrowni możemy liczyć na współfinansowanie bardzo ważnej dla miasta i spółki inwestycji – przebudowy przeprawy mostowej na rzece Narew - mówił Janusz Kotowski, prezydent Ostrołęki. - Uczestnictwo w inwestycji ze strony firmy świadczy o zaangażowaniu w życie lokalnej społeczności i jest wyrazem zrozumienia problemów miasta oraz wielkiej życzliwości dla Ostrołęki ze strony Energi. Jesteśmy za to ogromnie wdzięczni. Jako samorządowcy doświadczamy odpowiedzialności władz oraz spółek państwowych za ważne sprawy lokalne. W tę odpowiedzialność państwa włączyła się mocno Energa. Pragnę podkreślić, że od początku naszym rozmowom towarzyszyła życzliwa opieka ze strony ministra energii, Krzysztofa Tchórzewskiego i posła Arkadiusza Czartoryskiego. Mam nadzieję, że przed nami kolejny owocny etap współpracy z partnerami nowej inwestycji - Elektrowni C w Ostrołęce.
Przebudowa mostu kosztować będzie około 24 mln zł, kolejne 10,5 mln zł to koszt budowy przeprawy tymczasowej przez Narew. Oprócz Elektrowni do obu inwestycji dołoży też rząd - około 17 mln zł. Jaką kwotę zobowiązała się przekazać na ten cel Elektrownia, miasto nie zdradza.
- Jest to duże wsparcie - zapewnia rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Ostrołęce Wojciech Dorobiński. - Pomoc rządu i elektrowni w połączeniu z środkami z budżetu miasta powinny być wystarczające do sfinansowania całej inwestycji.
W ramach prac zdemontowana zostanie część nośna starego mostu o długości 235 m i szerokość 11,55 m, w tym przyczółki i fragmenty głowic filarów. Wykorzystane zostaną dotychczasowe filary odpowiednio wzmocnione i dostosowane do nowych parametrów. Nowy most będzie niemal o dwa metry szerszy od dotychczasowego, będzie posiadał dwukierunkową ścieżkę rowerową. Szerszy będzie też chodnik dla pieszych. Obiekt zyska nośność klasy A i zastąpi konstrukcję wybudowaną w połowie lat 50. ubiegłego wieku. Na czas budowy wykonana zostanie tymczasowa przeprawa przez rzekę.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?