Dyrektor aquaparku o zamkniętej pływalni i konfliktach

Robert Majkowski
Robert Majkowski
- Staram się wszelkie konflikty łagodzić, choć nie jest to zadanie łatwe - mówi nam dyrektor Parku Wodnego w Ostrołęce Wojciech Dobkowski.

Do 13 stycznia Park Wodny jest zamknięty ze względu na przerwę technologiczną. Dlaczego trwa ona co roku tak długo, czyli dwa tygodnie?

Wojciech Dobkowski: Tak długą przerwę ma każdy tego typu obiekt w Polsce. Dokonywane wówczas są te naprawy, których nie można wykonać w trakcie normalnego funkcjonowania basenu. Część zabiegów wymaga spuszczenia wody z niecki basenowej, a to trwa od dwóch do trzech dni. Wodę trzeba ponownie napuścić i podgrzać. Malowana jest też, w ramach gwarancji, konstrukcja utrzymująca dach. Te dwa tygodnie zatem wynikają z potrzeby wykonania ogromnej liczby prac: tych widocznych dla klienta i tych, które są dla oczu klientów niewidoczne. Przerwa technologiczna to duży wysiłek dla załogi Parku Wodnego, której za zaangażowanie bardzo dziękuję. Osobiście uważam, że najlepszym okresem na przerwę technologiczną jest początek roku szkolnego.

Dlaczego?

W tym czasie jest najmniejsze obłożenie na basenie. Rodzice mają wydatki związane z pójściem dzieci do szkoły, placówki ustalają plan zajęć szkolnych, uczniowskie kluby sportowe organizują swoją działalność. Będę dążył do tego, żeby przerwa technologiczna w 2018 roku była na początku września. Obecnie, widząc potrzebę, przesunąłem przerwę technologiczną z okresu międzyświątecznego na poświąteczny. Dzieci mają ferie, rodziny więcej czasu na spędzanie go na basenie. Dlatego w tym też okresie wymyśliliśmy akcje promocyjne: „Ferie” i „Noc z Parkiem Wodnym”. W ciągu czterech dni, między Bożym Narodzeniem a sylwestrem, z atrakcji Parku Wodnego skorzystało prawie 3 tys. osób. To liczba porównywalna do tygodnia okresu letniego, kiedy mamy najwięcej klientów.

Jakie ma Pan plany na ten rok?

Planuję, aby sauna była otwarta przez siedem dni w tygodniu. Myślimy też o przebudowie restauracji: ograniczeniu tzw. strefy mokrej (dla kąpiących się - przyp. red.), z której korzystało niewiele osób, i powiększeniu tzw. strefy suchej. Dzięki temu będziemy mogli również ją wynajmować na imprezy okolicznościowe.

Co w 2017 roku dla klientów, poza powtórzeniem akcji takich jak „Noc w Parku Wodnym”?

Jednym z pomysłów jest uproszczenie cennika, bo obecny jest bardzo rozbudowany i ludzie się w nim po prostu gubią. Chcemy go ujednolicić bez zwiększenia kosztów dla klientów. Warto też zmienić system dopłat do przekroczonego czasu na basenie. Często klienci narzekają, że zapłacili za dużo. Planuję zmniejszyć tę dopłatę, cenę biletu podzielić na 60 minut, dzięki czemu wyjdzie z tego prosta i jasna zasada. Obie zmiany, o których wspomniałem, muszą być przegłosowane przez radę miasta. Chcemy je zaproponować w drugim kwartale roku.

Został pan dyrektorem, kiedy mówiło się o konflikcie między niektórymi pracownikami a zarządzającymi basenem. Pismo w tej sprawie trafiło do prezydenta miasta. Chodziło m. in. o zasady wypłacania premii. Jak sytuacja wygląda obecnie?

Trudno rozmawiać o czymś, co jest niesprecyzowane. Jakiś miesiąc temu dostałem pismo od pana radnego w sprawie niewypłacanych na czas premii dla pracowników. Pytanie jakich, bo tego w piśmie nie napisano. Funkcjonują w Parku Wodnym dwie: regulaminowa, jako część składowa wynagrodzenia i ta jest wypłacana systematycznie, oraz motywacyjna. Premia uznaniowa, czyli motywacyjna, wypłacana jest w zależności od posiadanych środków zakładu pracy i zależy od zaangażowania pracownika. Dokładam starań, żeby była wypłacana na bieżąco, ponieważ tylko wtedy ma ona funkcję motywacyjną. Staram się wszelkie konflikty łagodzić, choć nie jest to zadanie łatwe. Uważam, że pracownicy powinni być zadowoleni ze zmian, ale o to najlepiej zapytać ich samych. Na koniec chciałbym podziękować wszystkim pracownikom za włożony wysiłek i pracę, którą wykonali w 2016 roku, aby w Parku Wodnym w Ostrołęce odpoczywało się przyjemniej i lepiej.

Całość rozmowy tylko w papierowym wydaniu Tygodnika Ostrołęckiego

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie