Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dyrektor aquaparku o zamkniętej pływalni i konfliktach

Redakcja
- Staram się wszelkie konflikty łagodzić, choć nie jest to zadanie łatwe - mówi nam dyrektor Parku Wodnego w Ostrołęce Wojciech Dobkowski.

Do 13 stycznia Park Wodny jest zamknięty ze względu na przerwę technologiczną. Dlaczego trwa ona co roku tak długo, czyli dwa tygodnie?

Wojciech Dobkowski: Tak długą przerwę ma każdy tego typu obiekt w Polsce. Dokonywane wówczas są te naprawy, których nie można wykonać w trakcie normalnego funkcjonowania basenu. Część zabiegów wymaga spuszczenia wody z niecki basenowej, a to trwa od dwóch do trzech dni. Wodę trzeba ponownie napuścić i podgrzać. Malowana jest też, w ramach gwarancji, konstrukcja utrzymująca dach. Te dwa tygodnie zatem wynikają z potrzeby wykonania ogromnej liczby prac: tych widocznych dla klienta i tych, które są dla oczu klientów niewidoczne. Przerwa technologiczna to duży wysiłek dla załogi Parku Wodnego, której za zaangażowanie bardzo dziękuję. Osobiście uważam, że najlepszym okresem na przerwę technologiczną jest początek roku szkolnego.

Dlaczego?

W tym czasie jest najmniejsze obłożenie na basenie. Rodzice mają wydatki związane z pójściem dzieci do szkoły, placówki ustalają plan zajęć szkolnych, uczniowskie kluby sportowe organizują swoją działalność. Będę dążył do tego, żeby przerwa technologiczna w 2018 roku była na początku września. Obecnie, widząc potrzebę, przesunąłem przerwę technologiczną z okresu międzyświątecznego na poświąteczny. Dzieci mają ferie, rodziny więcej czasu na spędzanie go na basenie. Dlatego w tym też okresie wymyśliliśmy akcje promocyjne: „Ferie” i „Noc z Parkiem Wodnym”. W ciągu czterech dni, między Bożym Narodzeniem a sylwestrem, z atrakcji Parku Wodnego skorzystało prawie 3 tys. osób. To liczba porównywalna do tygodnia okresu letniego, kiedy mamy najwięcej klientów.

Jakie ma Pan plany na ten rok?

Planuję, aby sauna była otwarta przez siedem dni w tygodniu. Myślimy też o przebudowie restauracji: ograniczeniu tzw. strefy mokrej (dla kąpiących się - przyp. red.), z której korzystało niewiele osób, i powiększeniu tzw. strefy suchej. Dzięki temu będziemy mogli również ją wynajmować na imprezy okolicznościowe.

Co w 2017 roku dla klientów, poza powtórzeniem akcji takich jak „Noc w Parku Wodnym”?

Jednym z pomysłów jest uproszczenie cennika, bo obecny jest bardzo rozbudowany i ludzie się w nim po prostu gubią. Chcemy go ujednolicić bez zwiększenia kosztów dla klientów. Warto też zmienić system dopłat do przekroczonego czasu na basenie. Często klienci narzekają, że zapłacili za dużo. Planuję zmniejszyć tę dopłatę, cenę biletu podzielić na 60 minut, dzięki czemu wyjdzie z tego prosta i jasna zasada. Obie zmiany, o których wspomniałem, muszą być przegłosowane przez radę miasta. Chcemy je zaproponować w drugim kwartale roku.

Został pan dyrektorem, kiedy mówiło się o konflikcie między niektórymi pracownikami a zarządzającymi basenem. Pismo w tej sprawie trafiło do prezydenta miasta. Chodziło m. in. o zasady wypłacania premii. Jak sytuacja wygląda obecnie?

Trudno rozmawiać o czymś, co jest niesprecyzowane. Jakiś miesiąc temu dostałem pismo od pana radnego w sprawie niewypłacanych na czas premii dla pracowników. Pytanie jakich, bo tego w piśmie nie napisano. Funkcjonują w Parku Wodnym dwie: regulaminowa, jako część składowa wynagrodzenia i ta jest wypłacana systematycznie, oraz motywacyjna. Premia uznaniowa, czyli motywacyjna, wypłacana jest w zależności od posiadanych środków zakładu pracy i zależy od zaangażowania pracownika. Dokładam starań, żeby była wypłacana na bieżąco, ponieważ tylko wtedy ma ona funkcję motywacyjną. Staram się wszelkie konflikty łagodzić, choć nie jest to zadanie łatwe. Uważam, że pracownicy powinni być zadowoleni ze zmian, ale o to najlepiej zapytać ich samych. Na koniec chciałbym podziękować wszystkim pracownikom za włożony wysiłek i pracę, którą wykonali w 2016 roku, aby w Parku Wodnym w Ostrołęce odpoczywało się przyjemniej i lepiej.

Całość rozmowy tylko w papierowym wydaniu Tygodnika Ostrołęckiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki