Chodzi o drogę łączącą DK nr 53 w Antoniach gm. Olszewo-Borki z drogą powiatową nr 2539W w Łęgu Przedmiejskim gm. Lelis. To część obwodnicy Ostrołęki.
Zarząd Dróg Powiatowych w Ostrołęce podał wariant, który wybrano po konsultacjach społecznych. W ramach konsultacji społecznych odbyły się cztery spotkania, w których brali udział mieszkańcy, przedstawiciele lokalnych samorządów, Zarządu Dróg Powiatowych oraz biura projektowego.
Od miesięcy przebieg tej drogi budził kontrowersje, szczególnie wśród mieszkańców Białobieli, Siemnochy i Gnat w gm. Lelis. W tym rejonie droga ma przechodzić najbliżej domostw. Na konsultacjach społecznych nie brakowało krytycznych uwag.
Uwzględniając opinie powstały różne warianty trasy drogi. Firma projektowa DROGOWIEC Sp. z o.o. - autor opracowywanych koncepcji, na podstawie spotkań z mieszkańcami oraz zebranych pism i dokumentów przeprowadziła analizę, w wyniku której został wybrany najbardziej optymalny wariant przebiegu drogi - czytamy na stronie Starostwa Powiatowego w Ostrołęce.
Długość projektowanego odcinka wynosi około 7,2 km.
Wariant czarny został określony jako optymalny, który teraz będzie procedowany zgodnie z postępowaniem administracyjnym.
To też wariant najtańszy (przynajmniej teoretycznie) - koszt prognozowany budowy drogi wg wariantu czarnego to 48 677 920 zł (pozostałe dwa warianty - 51 948 000 zł oraz 52 707 720 zł).
Jak podaje projektant, na tym odcinku przewiduje się:
- zjazd przeciwpożarowy do Lasów Państwowych w km0+881,00
- skrzyżowanie typu rondo w km 3+607,00 z drogą powiatową nr 2538W (ul. Ostrołęcka)
- skrzyżowanie typu rondo w km4+806,00 z drogą gminną nr 250629W oraz drogą wewnętrzną
- skrzyżowanie typu rondo w km6+267,00 z drogą gminną nr 250620W
- 4 zjazdy publiczne w: km3+262,60; km 5+828,20; km 6+105,10; km 6+983,00
- 4 przepusty w: km3+344,00; km4+314,00; km6+045,00; km6+232,00
- droga dojazdowa gruntowa szerokości 3,50m i długości 345m po stronie południowej drogi na odcinku od km 2+780,00 do km3+125,00 łącząca drogę gminną nr 250643W z drogą wewnętrzną (ulica Konwaliowa),
- 8 placów nawrotowych 20,0m x 20,0m na drogach gminnych oraz wewnętrznych dochodzących do projektowanej drogi,
- ścieżka pieszo-rowerowa po stronie północnej drogi
- droga serwisowa z dopuszczeniem ruchu pieszo – rowerowego po stronie północnej o łącznej długości 2 045 m na odcinku od ul. Zacisznej (droga gminna nr 250644W) do drogi wewnętrznej w km5+835,00 m mającej połączenie z drogą gminną nr 250620W
Budowa tej drogi miałaby być realizowana w latach 2023-2025. Warunkiem jest uzyskanie przez Starostwo Powiatowe w Ostrołęce dofinansowania i pozyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
Zobacz inne materiały
- Obwodnice Ostrołęki coraz bliżej. Na jakim etapie są przygotowania?
- Przebieg przyszłej obwodnicy Ostrołęki przez Białobiel. Jakie warianty?
- Most w Teodorowie to nie wszystko. Jest ciekawa koncepcja
- Budowa mostu w Teodorowie. Pierwsze kroki podjęte
- Rusza budowa mostu w Teodorowie. Na razie na papierze
- Są pieniądze na trzeci most przez Narew! W Teodorowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?