Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Dolary na informację

Marta Nożyńska
Bożena Pawłowska deklaruje, że drzwi do Centrum Informacji stoją otworem przed każdym mieszkańcem powiatu
Bożena Pawłowska deklaruje, że drzwi do Centrum Informacji stoją otworem przed każdym mieszkańcem powiatu Fot. M. Nożyńska
Przy Miejskim Domu Kultury w Makowie powstało Centrum Informacji. Ma ono wspierać inicjatywy społeczne w mieście i powiecie. Spotkanie promujące, w którym wzięli udział przedstawiciele makowskich instytucji, odbyło się 16 czerwca.

Centrum zostało powołane w ramach projektu o nazwie "Express Message" i sfinansowane z Programu Małych Grantów Ambasady USA.
W ramach Centrum Informacji w budynku MDK-u będą działać: Punkt Informacji Obywatelskiej, Punkt Informacji Europejskiej, Lokalny Punkt Informacji i Centrum Wolontariatu.
- Chodzi o szybką informację - mówi Bożena Pawłowska, dyrektorka MDK-u, koordynator projektu. - Centrum będzie udzielało porad, informowało, gdzie można znaleźć pomoc, jak załatwić daną sprawę. Ten projekt nie powstał z naszego kaprysu, został spowodowany oddolną inicjatywą. Często przychodzili do nas ludzie z różnymi pytaniami. Ktoś chciał jechać na wycieczkę, ale nie wiedział, kto takie wyjazdy organizuje. Inna osoba chciała przepisać tekst na maszynie, ale nie wiedziała, gdzie może to zrobić, ludzie chcą napisać pozew do sądu, nie wiedzą, gdzie w Makowie przyjmuje prawnik. Centrum nie będzie służyło tylko miejscowym. Każdy, kto do nas przyjdzie, otrzyma pomoc. Raz w tygodniu będzie można skorzystać z bezpłatnej porady udzielanej przez prawnika, cały czas będzie można bezpłatnie korzystać z informacji internetowych, np. w sprawie szukania pracy.
Wanda Pawłowska, koordynatorka Punktu Informacji Europejskiej (czynnego w poniedziałki od 15.00 do 18.00) pomoże napisać podanie, CV i list motywacyjny, udzieli informacji o lokalnych instytucjach i ich obowiązkach, wskaże, gdzie obywatel może uzyskać szczegółową pomoc. Dariusz Tański i Zofia Marmulewska, koordynatorzy Punktu Informacji Europejskiej i Lokalnego Punktu Informacji (czynnych we wtorki i środy od godz. 15.00 do 18.00), udostępnią materiały związane z Unią Europejską, będą organizowali szkolenia dla organizacji pozarządowych na temat współpracy z Unią oraz możliwości pozyskania środków finansowych, pomogą w zarządzaniu organizacją pozarządową. Zadaniem Katarzyny Wojnarowskiej i Anny Winiarek, koordynatorek Centrum Wolontariatu (czynnego w piątki od 15 do 18 i w soboty od 10 do 13), będzie promowanie i organizowanie działalności wolontarystycznej w społeczności lokalnej.
Jak mówi Bożena Pawłowska, pomysł powołania Centrum zrodził się, gdy uczestniczyła wraz z Katarzyną Wojnarowską w szkoleniach Centrum Aktywności Lokalnej. Dzięki nim powstał w MDK-u klub wolontariuszy "Tęcza".
- W związku z tym cały czas nosiłam się z zamiarem założenia biura wolontariatu i Punktu Informacji Obywatelskiej. Ambasada USA wspiera projekty obywatelskie. Najpierw napisałam list intencyjny. Przyszła odpowiedź, że został on zaakceptowany i możemy przystąpić do pisania projektu. Pierwszą część napisała pani Zosia Marmulewska, natomiast opis projektu robiłam sama, przy pomocy kilku osób. Towarzystwo Miłośników Ziemi Makowskiej, które jest realizatorem projektu, złożyło wniosek o przyjęcie go do programu we wrześniu 2003. W styczniu 2004 roku przyszła pozytywna odpowiedź.
Na wyposażenie, przygotowanie biura i jego funkcjonowanie ambasada przeznaczyła ze środków Programu Małych Grantów 10 tys. 492 dolary. Projekt "Express Message" będzie trwał rok. Co dalej?
- Myślę, że stworzyliśmy miejsce, gdzie będą się rodziły różne pomysły. Już w tej chwili są podpisane dwie umowy na akcję "Lato". Można później tę bazę wykorzystać do realizacji następnych działań.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki