Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa węzła Podborze na drodze S61. Będą zmiany w organizacji ruchu. Zdjęcia

Milena Jaroszewska
Milena Jaroszewska
Trwają prace budowlane dotyczące węzła Podborze. Za dwa lata węzeł ten ma połączyć drogę S61 z istniejącą drogą ekspresową S8 Warszawa - Białystok. W związku z budową wkrótce zostanie zamknięta ul. Zambrowska w Ostrowi Mazowieckiej.

Kilka dni temu wykonawca budowy drogi ekspresowej S61 informował o zmianie organizacji ruchu od 5.05.2022 r. (od godz. 9.00), polegającej na zamknięciu ul. Zambrowskiej, w celu wykonania robót przygotowawczych pod bypass S8. Mimo zapowiedzi, do zamknięcia drogi jeszcze nie doszło, ale ma to nastąpić w tym tygodniu.

Objazd zamkniętego odcinka ul. Zambrowskiej zostanie poprowadzony poprzez istniejący węzeł Podborze, drogę S8 oraz ul. Różańską, ul. 3 Maja, ul. Armii Krajowej w Ostrowi Mazowieckiej.

Prace dotyczące budowy węzła Podborze są prowadzone na drodze S61 oraz po obu jej stronach: przy ul. Zambrowskiej i na okolicznych polach oraz po drugiej stronie S61 - przy drodze dojazdowej.

Prace rozpoczęły się w styczniu 2022. Przy ul. Zambrowskiej w Ostrowi wyburzono domy, a pola zostały rozkopane.

Trwa przebudowa północnej jezdni S8 na odcinku o długości ok. 3,2 km: rozbiórki, frezowanie starej nawierzchni oraz roboty związane z poszerzeniem jezdni S8 o jeden pas ruchu. Z tego powodu poszerzone zostaną także wiadukty nad torami kolejowymi. Po zamknięciu północnej jezdni S8 (między węzłem Ostrów Mazowiecka Północ a istniejącym węzłem Podborze) kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie ruchu w kierunku Warszawy i Białegostoku. Obowiązuje ograniczenie prędkości do 60 km/h i zakaz wyprzedzania.

Przeczytaj również:

Skrzyżowanie drogi ekspresowej S8 z drogą ekspresową S61 będzie miało postać węzła typu WA „koniczyna”, z elementami łącznic bezpośrednich. Droga ekspresowa S8 docelowo będzie przebiegać dołem, pod drogą ekspresową S61. Budowany fragment będzie miał nawierzchnię asfaltową i będzie przystosowany do najcięższego ruchu (kategoria KR7, nacisk na oś 11,5 t). Powstaną dwie jezdnie S61, po dwa pasy ruchu każda, do tego pas awaryjny i 5-metrowy pas rozdziału.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki